خبرگزاری کار ایران

در

انعقاد موافقت‌نامه‌ انتقال محکومان میان ایران و سریلانکا/ سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور سریلانکا به تهران

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۶۴۱

موافقت‌نامه‌ انتقال محکومان میان ایران و جمهوری دموکراتیک سریلانکا منعقد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علیرضا آوایی وزیر دادگستری صبح امروز با سفیر سریلانکا دیدار کرد.

در این دیدار موافقت‌نامه‌ای مبنی بر انتقال محکومان میان ایران و جمهوری دموکراتیک سریلانکا منعقد شد.

پس از امضای موافقتنامه توسط وزیر دادگستری ایران، این توافق توسط سفیر به سریلانکا منتقل می‌شود تا وزیر دادگستری سریلانکا نیز آن را امضا کند.

آوایی در این مراسم ضمن تبریک به سفیر سریلانکا که تازه به این سمت انتخاب شده است، گفت: سطح هماهنگی خوبی بین دو کشور وجود دارد و از این موضوع خرسند هستیم. باور ما این است که ظرفیت زیادی برای توسعه روابط میان دو طرف وجود دارد و امیدوارم موانع جزئی بر سر راه همکاری‌های ایران و سریلانکا رفع شود.

وی افزود: طبق برنامه‌ای که برای رای اعتماد به مجلس ارائه دادم، توسعه روابط قضایی با سایر کشورها را دنبال می‌کنم. خوشحالم اولین موافقت‌نامه را با کشور دوست سریلانکا نوشتیم. امیدواریم این روابط را گسترش دهیم و بتوانیم انتقال تجارب داشته باشیم و برای اعتلای رسیدگی‌های حقوقی دو کشور تلاش کنیم باور دارم دیپلمات‌های ما در دو کشور نقش بخصوصی می‌توانند در این زمینه ایفا کنند.

سفیر سریلانکا هم در این مراسم گفت: در ابتدا تشکر خود را از طرف دولت سریلانکا از دولت و وزیر دادگستری ایران اعلام می‌کنم. بسیار خوشحال هستم این اولین توافقنامه رسمی است که از طرف کشورم امضا می‌کنم.

وی ادامه داد: ما تاریخچه روابط سیاسی و دیپلماتیک زیادی داریم. امیدوارم در طول دوره کارم بتوانم روابط دو کشور را تقویت کنم. من از همتای خودم تشکر می‌کنم ایشان بسیار کمک می‌کنند. همانطور که می‌دانید مشکلاتی در روابط دو طرف وجود دارد؛ از جمله در زمینه تبادلات بانکی دو کشور و امیدوارم مکانیزمی طراحی شود تا این مشکلات هرچه زودتر برطرف شود.

سفیر سریلانکا در پایان اعلام کرد که رئیس‌جمهور سریلانکا بزودی از ایران بازدید می‌کند که این سفر قطعا در ارتقای سطح روابط دو کشور موثر خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز