خبرگزاری کار ایران

یک مقام وزارت خارجه روسیه:

محدودیتی برای آزمایش‌ موشکی ایران وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۶۲۲

رئیس بخش کنترل اشاعه سلاح هسته‌ای وزارت خارجه روسیه بر عدم تناقض برنامه موشکی بالستیک ایران با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد و گفت: «متحدان اروپایی ما می‌دانند ایران عامل هراس آنها نیست.»

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه خبری «تاس» روسیه، «میخائیل اولیانوف» رئیس بخش کنترل اشاعه سلاح هسته‌ای وزارت خارجه روسیه گفت: «هیچ ممنوعتی برای آزمایش‌های موشکی ایران وجود ندارد. در برجام که برای حل موضوع مساله هسته‌ای ایران است، یک سند مکتوب تهیه شده است. ممنوعیت‌های قبلی که در قطعنامه‌های شورای امنیت تعیین شده بود، در سند جدید لغو و یک درخواست از ایران جایگزین آن شده است.»

اولیانوف ادامه داد: «بر اساس این درخواست، از ایران خواسته شده از پرتاب موشک‌های بالستیکی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند، پرهیز کند نه اینکه هیچ گونه موشک بالستیکی را آزمایش نکند.»

رئیس بخش کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه در ادامه گفت: «اکنون حتی کوچکترین دلیلی برای اینکه بگوییم موشک‌های ایران قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای یا هرگونه تسلیحات کشتار جمعی دیگر دارند، وجود ندارد.»

این مقام روس با بیان اینکه توافق هسته‌ای با ایران در نتیجه دو سال تلاش به دست آمده است، ادامه داد: «هیچ تسلیحات هسته‌ای در ایران وجود ندارد. تسلیحات شیمیایی نیز در این کشور وجود ندارد. هرگز چنین اتهاماتی علیه ایران مطرح نبوده، بنابراین مشکل چیست؟»

بر اساس این گزارش، اظهارات اولیانوف بعد از جنجال هایی که در پی رونمایی از موشک جدید ایران مطرح شده است. 

اولیانوف این ادعا را که برخی کشورها از توسعه ظرفیت موشکی ایران می‌ترسند و ممکن است به ایران بی‌اعتماد شوند غیرمحتمل ندانست و گفت: «با این حال هیچ کس نمی‌تواند بگوید این تردید که موشک‌های ایران برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند، از کجا ناشی شده است؟ زمانی که به طور مستقیم می‌پرسیم اروپا واقعا از حملات موشکی ایران هراس دارد یا نه، متحدان اروپایی ما معمولا با یک لبخند آرام پاسخ می‌دهند. همه می‌دانند که ایران کوچکترین دلیلی برای چنین حملاتی ندارد. به علاوه اینکه برد این موشک برای این کار کافی نیست.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز