خبرگزاری کار ایران

اعتراف یک تحلیل گر آمریکایی؛

واشنگتن با تهدید تهران، مسکو و پکن به پای خودش شلیک خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۲۵

یک تحلیل‌گر آمریکایی، با اشاره تهدید آمریکا به تحریم ایران، روسیه و چین گفت: آمریکا واقعیت چندقطبی جهان پساجنگ سرد را نپذیرفته و با تهدید این کشورها در نهایت جهان را مجبور به دور زدن سیستم تجاری دلارمحور خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک روسیه، آمریکا با هدف روسیه، ایران و چین عملا به پای خودش شلیک کرده است. 

در این گزارش گفته شده آمریکا به جای اینکه واقعیت یک جهان چندقطبی را بپذیرد به روحیه جنگ سرد چسبیده و علیه هر چه به نظرش چالشی برای سلطه آمریکاست، میجنگد. 

ارل راسموسن تحلیل‌گر آمریکایی در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: هشدار به اعمال تحریم علیه روسیه، ایران و چین در نهایت آمریکا را منزوی خواهد کرد. روسیه و چین فضای بین‌الملل را به فضایی چندقطبی تبدیل کرده‌اند و همین مساله با مقاومت آمریکا مواجه شده است. در نتیجه این امر، آمریکا به تدریج خودش را منزوی خواهد کرد. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکا به جای بهبود شرایط اقتصادی در جهان و ایجاد صلح و ثبات، دست به تحریم علیه روسیه، ایران و چین زده است، گفت: دولتمردان آمریکا کمپانی‌های کشورشان را از رقابت با همتایان اروپایی منع کرده‌اند. علاوه بر این سیاست خارجی آمریکا بازیگران جهانی را مجبور می‌کند که خودشان به دنبال مکانیزم های مالی جدید باشند و تجارت دلارمحور را دور بزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز