خبرگزاری کار ایران

دمیتری پسکوف مطرح کرد؛

واکنش تند کرملین به احتمال تصویب لایحه تحریم روسیه، ایران و کره شمالی

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۵۶۰

سخنگوی کرملین اعلام کرد : موضع مسکو درخصوص طرح تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، ایران و کره شمالی کاملا منفی است.

به گزارش ایلنا، به نقل از «اسپوتنیک» روسیه، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، در واکنش به توافق اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بر سر لایحه جدید کنگره برای تحریم روسیه، ایران و کره‌شمالی گفت: مسکو درخصوص طرح آمریکا که هدف آن اعمال تحریم‌هایی جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی است و متن آن روز شنبه منتشر شد، دیدگاهی کاملا منفی دارد. 

کنگره آمریکا روز شنبه متن طرحی را منتشر کرد که اعضای مجلس نمایندگان و سنا در مورد آن توافق کرده‌اند و اجازه می‌دهد تحریم‌هایی علیه روسیه، ایران و کره شمالی اعمال شود. 

در این طرح به ویژه طرح احداث خط لوله «نورد استریم ۲» تهدیدی برای امنیت انرژی اوکراین و اتحادیه اروپا اعلام و پیشنهاد شده است متحدان آمریکا از طریق کمک مالی با نفوذ روسیه و حملات سایبری احتمالی هکرهای روسی مقابله کنند.  این طرح همچنین تحریم‌هایی را علیه ایران به بهانه برنامه موشکی و ادعاهایی درباره حقوق بشر در این کشور وضع می‌کند. 

این طرح قرار است روز سه‌شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته شود. 

به گزارش اسپوتنیک، لایحه مربوط به تحریم‌های ایران و روسیه حدود یک ماه پیش در مجلس سنای آمریکا به تصویب رسید اما تصویب آن در مجلس نمایندگان به دلیل یک نقض آئین‌نامه‌ای و پیشنهاد جمهوری‌خواهان برای اضافه کردن کره شمالی به این طرح، به تعویق افتاد. 

اکنون با تغییراتی که در طرح جدید اعمال شده است، انتظار می‌رود سنا و مجلس نمایندگان هر دو این تحریم‌ها را به تصویب برسانند. 

با این حال، «نانسی پلوسی»، رهبر حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا ابراز نگرانی کرده که ممکن است اضافه شدن کره‌شمالی به این طرح، فرآیند تصویب آن را در سنا به تعویق بیندازد. 

او با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: در حالی که ما از تحریم‌های شدید‌تر علیه کره‌شمالی حمایت می‌کنیم و مجلس نمایندگان نیز آن را تصویب کرده‌اند، من این نگرانی را دارم که اضافه کردن این کشور به طرح مذکور به جای تصویب تحریم‌های جداگانه علیه آن، باعث شود فرآیند تصویب در سنا به تعویق بیفتد. 

بسیاری از قانون‌گذاران آمریکایی امید دارند که این تحریم‌ها پیامی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درخصوص موضع‌گیری قاطع علیه روسیه برساند. 

«بن کاردین»، سناتور ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی نیز گفت که توافق حاصل شده درخصوص تحریم سه کشور ایران، روسیه و کره‌شمالی پس از «مذاکرات فشرده» محقق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز