خبرگزاری کار ایران

در پی ارتقا سطح ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر؛

صالحی از مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی تقدیر کرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۰۶۴

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پی ارتقاء سطح ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر از مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا، در پی ارزیابی انجمن جهانی بهره‌برداران نیروگاه‌های هسته‌ای (WANO) و ارتقاء نیروگاه اتمی بوشهر از درجه C به B، علی اکبر صالحی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه جلسه شورای معاونان سازمان، ضمن تشکر ویژه از مدیران و کارکنان این نیروگاه، به محمد احمدیان، معاون سازمان و مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران لوح تقدیر اهداء کرد.

انجمن جهانی بهره‌برداران نیروگاه های اتمی با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی کشورمان که عهده‌دار مسئولیت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر است، جایگاه این نیروگاه را در ارزیابی خود به لحاظ ضرایب ایمنی به گروه B ارتقاء داد. این در حالی است که این ارتقاء پس از تحویل نهایی نیروگاه از پیمانکار روسی به متخصصین ایرانی تحقق یافته است.

شایان ذکر است انجمن جهانی بهره‌برداران نیروگاه‌های اتمی، به صورت منظم نیروگاه‌های هسته‌ای در حال کار را ارزیابی و توصیه‌هایی برای افزایش سطح ایمنی ارائه می‌کند. بر اساس این ارزیابی‌ها، نیروگاه‌های در حال کار در چهار طبقه A تا D دسته‌بندی می‌شوند. طبقه D نیروگاه‌هایی است که وضعیت ایمنی آنها قابل قبول نیست و باید تحت مراقبت‌های خاص باشند، طبقه A نیروگاه‌های دارای سطح ایمنی عالی هستند و تعداد بسیار محدودی نیروگاه در جهان در این طبقه قرار دارند.

نیروگاه اتمی بوشهر پس از شروع بهره‌برداری در طبقه C قرار گرفت که با تلاش همکاران نیروگاه، بر اساس اقدامات انجام شده برای بهبود سطح ایمنی، این نیروگاه با یک پله ارتقا در طبقه B قرار گرفته است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز