خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون اصل نود در صحن؛

وزیر آموزش و پرورش از هیات مدیره هر دو شرکت خصوصی استعفا داده بود

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۸۹۸

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی متن کامل گزارش این کمیسیون درباره موضوع عضویت وزیر آموزش و پرورش در هیات مدیره دو شرکت خصوصی را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، داوودی محمدی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اصل نود درباره عضویت فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی در هیات مدیره یک شرکت خصوصی را قرائت کرد، گفت: موضوع عضویت احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در هیأت مدیره آمیتیس طراوات و کودکی به شماره ثبت ۴۵۸۸۸۹ مورخ ۲۸ مرداد ۹۳ است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از اخذ استعلام از اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، فوراً در مورخه ۱۹ اردیبهشت ۹۶ جلسه ای با حضور حجت الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول محترم قوه قضائیه و احمدی دانش آشتیانی وزیر محترم و هیأت های کارشناسی همراه آنان و برخی اعضای این کمیسیون تشکل شد.

محمدی ادامه داد: ابتدا اظهارات آقای اژه ای با تاکید بر آنچه که در مصاحبه رسانه ای مورخ ۱۷ اردیبهشت ۹۶ منتشر شده بود، استماع شد. سخنگوی قوه قضاییه با توجه به صراحت اصل ۱۴۱ قانون اساسی و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل معتقد بودند که صرف عضویت در هیأت مدیره شرکت خصوصی، برای کارکنان دولت و وزراء ممنوعیت دارد و با توجه به آخرین تغییرات رسمی شرکت مزبور که در جوابیه اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به شماره ۲۷۴۷۹/۹۶ مورخ ۱۷اردیبهشت ۹۶ در پاسخ به استعلام سازمان بازرسی کل کشور منعکس است، آقای فخرالدین احمدی دانش آشتیانی تا کنون در شرکت مذکور به عنوان عضو و رئیس هیأت مدیره شناخته می شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: داشتن یا نداشتن فعالیت اقتصادی در شرکت، تاثیری در بحث حقوقی و ممنوعیت یاد شده ندارد. مضافا اینکه در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۵ و ابلاغ مصوبه مورخ ۱۰ دی ۹۵ مجمع عمومی فوق العاده شرکت مزبور اتفاق افتاده است. آقای اژه‌ای اضافه کردند که آقای دانش آشتیانی در شرکت دیگری نیز بنام «مهندسین مشاور طرح نگار» عضویت در هیأت مدیره دارند.

محمدی ادامه داد: آقای دانش آشتیانی در پاسخ اظهار داشت که اینجانب پس از اخذ رای اعتماد از مجلس شوای اسلامی (۱۲ آبان ۹۵) استعفای خود را از هر دو شرکت ارائه دادم که مورد موافقت قرار گرفته و مستندات با پست سفارشی مدارک مربوطه به اداره کل ثبت شرکت ها ارسال شده است (تصویر قبوض پستی در پرونده کمیسیون موجود است) و همچنین به موجب سند رسمی صلح منقول به شماره ۱۰۶۳۶ مورخ ۵ دی ۹۵ دفترخانه ۸۱۵ تهران حتی تمام سهم الشرکه متعلقه به ارزش ۵ میلیون ریال را به غیر واگذار نمودم تا جلوی هرگونه شائبه ای را هم از جهت عضویت در هیأت مدیره و هم از جهت داشتن سهام مربوطه برطرف کنم.

ا و افزود: دانش آشتیانی در خصوص شرکت مهندسین مشاور طرح نگار نیز اضافه کردند که بابت در اختیار گذاشتن مجوز مهندس ناظری خودم به شرکت مزبور، سالانه فقط دو میلیون و پانصد هزار تومان دریافت می کردم که آن هم پس از رای اعتماد مجلس به همکاری با شرکت ادامه ندادم.

محمدی ادامه داد: آقای دانش آشتیانی در پایان عدم درج تغییرات مذکور در اداره ثبت شرکت ها را ناشی از طی مراحل اداری در اداره مزبور دانستند که چون تغییرات قبلی بابت افزایش سرمایه هنوز نهایی نشده بود، مراتب درج استعفا نیز انجام نشد. همچنین تاکید کرد که بعد از قبول وزارت، اساسا در تصمیمات هیأت مدیره دخالت و امضایی نداشته است .

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: نهایتا به نظر می رسد که آقای دانش آشتیانی با توجه به مدارک ارائه شده و مخصوصاً سند رسمی مذکور در انتقال سهام و به منظور رفع هرگونه شائبه ای و پس از اخذ رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی، اقداماتی برای خروج از شرکت انجام داده اند، لکن به لحاظ شکلی و طی مراحل اداری و درج در روزنامه رسمی، به هر علتی توفیق حاصل نشده است.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: بنابراین با عنایت به آخرین جوابیه اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۹۶ به استعلام این کمیسیون، مشارالیه تا کنون به عنوان رئیس هیأت مدیره شرکت مذکور محسوب می شود ولیکن با عنایت به مدارک ارائه شده از سوی آقای احمدی دانش آشتیانی مشارالیه اقدام به استعفا در مورخ ۱۲ آبان ۹۵ و خروج از شرکت مذکور و انتقال سهام به عمل آورده و مستندات مربوطه را در تاریخ ۱۶ اسفند ۹۵ و ۲۲ اسفند ۹۵ به اداره ثبت شرکت ها ارسال داشته لیکن به لحاظ تشریفات اداری تا کنون تغییرات مزبور عملاً انجام نشده و در روزنامه رسمی درج نشده است.

پس از قرائت این گزارش، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، خطاب به محمدی گفت که «آیا «برای شما ثابت شده که ایشان استعفا داده است» که محمدی این گفته را تایید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز