خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون اصل نود به ایلنا خبر داد؛

زمین‌خواری و تخلف‌ یک بانک خصوصی/ پرونده مفقوده در مجلس نهم مختومه شده بود

سخنگوی کمیسیون اصل نود با اشاره به ارسال نامه‌ای درباره ادعای نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان درخصوص مفقود شدن ۱۷ پرونده در کمیسیون اصول نود مجلس نهم، با تاکید بر این‌که اظهارات نوروزی ناظر بر یک نامه در ۱۷ بند است، از مختومه شدن این پرونده با نظر محمدعلی پورمختار خبر داد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، درباره آخرین وضعیت ۱۷ پرونده مفقوده در کمیسیون اصول نود مجلس نهم و همچنین در واکنش به ارسال نامه‌ای برای پیگیری این مسئله از سوی نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان گفت: آقای نوروزی در نامه‌ای به کمیسیون اصول نود، خواستار پاسخگویی این کمیسیون درخصوص پرونده مفقوده شده‌اند و پاسخ این نامه مبنی بر اینکه پرونده مورد اشاره در مجلس نهم بررسی و مختومه شده است، تهیه و به این نماینده محترم ارسال شده است.

پرونده مفقوده در مجلس نهم مختومه شده بود

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس دهم تصریح کرد: آن‌چه درباره گم شدن ۱۷ پرونده مطرح می‌شود، صحبت دقیقی نیست، در واقع اظهارات آقای نوروزی ناظر بر یک نامه در ۱۷ بند است که این پرونده نیز مفقود نشده، بلکه مورد بررسی قرار گرفته و مختومه شده است.

زمین‌خواری در کیش و تخلف‌های یک بانک خصوصی

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم در توضیح مسائل مورد بحث در این پرونده، گفت: علاوه بر بحث زمین‌خواری در کیش، موضوعاتی درباره یکی از بانک‌های خصوصی و مسائل دیگری مطرح بوده که طی آن، از برخی افراد حقیقی، گروه‌ها و افراد حقوقی شکایت شده است.

این پرونده از نظر پورمختار قابلیت ارجاع به دستگاه قضایی را نداشته است

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس دهم ادامه داد: باوجود تمام این مسائل، بنابر آخرین تصمیم و دستور رییس کمیسیون اصل نود مجلس نهم، پرونده بسته شده و گویا بنابه نظر ایشان، قابلیت ارجاع به دستگاه قضایی را نداشته است.

پارسایی در پایان تصریح کرد: درصورتی که آقای نوروزی همچنان شکایتی داشته باشند، قطعاً درب کمیسیون به روی همه باز است و هم از تجربیات ایشان و هم از اطلاعات دقیقی که احیاناً در اختیار داشته باشند، استقبال می‌کنیم.

کد خبر : ۳۹۸۵۷۳