خبرگزاری کار ایران

ترکیه روی خط مرزی با ایران دیوار حائل می‌سازد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۲۸۴

برخی از منابع خبری از قصد آنکارا برای ایجاد دیوار روی خط مرزی میان ایران و ترکیه خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه حریت، «عبدالقدیر سلوی» سرمقاله‌نویس این روزنامه امروز –دوشنبه- اعلام کرد با توجه به تغییرات احتمالی در سیاست دولت ترکیه پس از همه‌پرسی تغییر قانون اساسی امکان تاسیس دیوار مرزی در مرز ترکیه و ایران نیز افزایش یافته است.

وی که به نقل از یکی از مقام‌های دولتی که نخواسته بود نامش فاش شود این خبر را اعلام می‌کرد، هدف از ساخت این دیوار مرزی را مقابله با تهدید‌های تروریستی خصوصا مقابله با تحرکات شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) خواند.

عبدالقدیر سلوی در توجیه این تصمیم، اعلام کرد دولت ترکیه همان گونه که برای مقابله با تروریست‌ها مجبور شد در مرز سوریه اقدام به تاسیس دیوار مرزی کند، می‌تواند روی مرز خود با ایران نیز این اقدام را تکرار کند. 

 وی مدعی شد بیش از یک‌هزار شبه نظامی پ‌ک‌ک در اردوگاه‌هایی در مرز ایران حضور دارند که از این مناطق وارد خاک ترکیه شده و دست به اقدام‌های تروریستی می‌زنند و پس از انجام اقدام‌های تروریستی به خاک ایران فرار می‌کنند.

 ساوی خاطرنشان کرد دولت ترکیه برای مقابله با نفوذ این عناصر به خاک ترکیه در مرز «اغری-ایقدیر» دیواری به طول ۷۰ کیلومتر بنا خواهد کرد.

وی همچنین افزود در نقاط دیگر خطوط مرزی مشترک دو کشور برج‌های دیدبانی و سیم خاردار نصب خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز