خبرگزاری کار ایران

پایان مذاکرات آستانه بعد از خودداری معارضان سوری از مشارکت در آن

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۲۴۶

وزارت خارجه قزاقستان با اعلام این‌که هیات معارضان سوری از حضور در مذاکرات صلح سوریه، در آستانه مخالفت کرده است، از پایان این نشست خبر داد.

به گزارش ایلنا، «عاقل بیک کمال‌الدین‌‌اوف» معاون وزیر خارجه قزاقستان، ساعاتی پیش از پایان دور دوم مذاکرات صلح سوریه، در آستانه خبر داد.

کمال‌الدین‌اوف، امروز- چهارشنبه- به خبرگزاری «اینترفاکس» قزاقستان اعلام کرد، مذاکرات «آستانه- ۳» امروز پایان می‌یابد؛ زیرا هیات معارضان سوری به آستانه نیامده‌اند. وی در عین حال، انجام هر گفت‌وگویی طی روز پنجشنبه را رد کرد.

این منبع تصریح کرد، پیش‌بینی می‌شد که «محمد علوش» رئیس هیات معارضان سوری، امروز وارد آستانه شود ولی او با این امر مخالفت کرده است و هیات معارضان نیز تصمیم به عدم حضور در این نشست گرفت.

این در حالی است که «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه تاکید کرده است که هنوز فرصت برای حضور هیات معارضان سوری در آستانه در صبح روز پنجشنبه وجود دارد. 

لاورنتیف افزود‎، طرف‌های تضمین‌کننده (روسیه، ایران و ترکیه) تصمیم گرفته‌اند بخشی از هیات‌های‌شان را در آستانه، پایتخت قزاقستان نگه‌ دارند تا در رایزنی‌های احتمالی با هیات معارضان طی روز پنجشنبه حضور داشته باشند.

این در حالی است که وزارت خارجه قزاقستان پیش از این اعلام کرده بود که هیاتی از معارضان مسلح سوری، عصر چهارشنبه برای ملحق شدن به مذاکرات صلح، وارد آستانه خواهند شد.

از سوی دیگر،  طرف‌های شرکت کننده درباره برگزاری دور بعدی مذاکرات در ماه می توافق کرده‌اند و قرار شده است تا در ماه آوریل آینده، یک نشست فنی در ایران برگزار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز