خبرگزاری کار ایران

ذوالقدر در تذکر شفاهی مطرح کرد؛

انتقاد از قالیباف بخاطر نصب پوسترهای تبعیض‌آمیز علیه زنان و ترویج زندگی مردسالارانه

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۶۶۵

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: آقای قالیباف! اخیراً شاهد نصب پوسترهایی در سطح شهر تهران هستیم که به تبعیض میان زن و مرد و ترویج زندگی مردسالارانه دامن می‌زند که این اتفاق کاملاً مغایر با قانون اساسی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، فاطمه ذوالقدر در جریان نشست علنی امروز مجلس با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز بزرگداشت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، خواستار ترمیم صندوق ذخیره کارکنان نیروهای مسلح شد و ضمن تبریک پیشاپیش روز معلم و کارگر، خواستار توجه بیشتر مسئولان به این اقشار زحمت‌کش شد.

او در ادامه در تذکری شفاهی خطاب به وزیر کشور بر لزوم تشکیل شورای شهر بخش خاوران تاکید کرد و گفت: باتوجه به آخر آمارگیری‌ها جمعیت این منطقه بالغ بر ۴۹ هزار ۲۰۰ نفر اعلام شده و اهالی منطقه خاوران نیز خواستار تشکیل شورای شهر هستند و بنابر مصوبه مجلس شورای اسلامی باید این مهم محقق شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس دهم در تذکری دیگر خطاب به شهردار تهران گفت: آقای قالیباف! اخیراً شاهد نصب پوسترهایی در سطح شهر تهران هستیم که به تبعیض میان زن و مرد و ترویج زندگی مردسالارانه دامن می‌زند که این اتفاق کاملاً مغایر با قانون اساسی و همچنین سیاست‌های برنامه ششم توسعه مبنی بر عدالت جنسیتی است و منجر به افزایش شکاف جنسیتی در جامعه می‌شود.

او همچنین از اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان درخواست کرد که تا اعلام نتایج نهایی کارشناسی، در رابطه با این طرح تفحص مصاحبه نکنند و گفت: این امر موجب تخریب ذهنیات فرهنگیان خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز