خبرگزاری کار ایران

ذوالقدر در تذکر شفاهی:

بی‌توجهی صاحبان تریبون‌ها به موضوع املاک شهرداری صحیح نیست/ فتوای آیت‌الله مکارم در ممنوعیت ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال نشان از پویایی فقه جعفری است

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: صحیح نیست که صاحبان تریبون‌ها، برخی رسانه‌ها و به‌ویژه صداوسیما فقط به موضوع حقوق‌های نجومی بپردازند و به سایر مسائل ازجمله املاک نجومی توجهی نکنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، فاطمه ذوالقدر در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر خارج از دستور با تشکر از مراجع تقلید قم به‌دلیل فرصتی که در اختیار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس گذاشتند، اعلام کرد: به‌ویژه از آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به‌دلیل فتوای هوشمندانه درباره ممنوعیت ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال تشکر می‌کنم؛ چرا که این فتوا نشان از پویایی فقه جعفری دارد.

او همچنین با اشاره به موضوع املاک نجومی در تذکری به وزیر کشور گفت: همانطور که دولت با ورود به بحث حقوق‌های نجومی و رسیدگی به آن، دغدغه‌های رهبری و مردم را مورد توجه قرار داد، وزیر کشور، شهرداری و شهردار تهران آقای قالیباف نیز به موضوع املاک نجومی پرداخته و تکلیف آن را روشن کنند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این صحیح نیست که صاحبان تریبون‌ها، برخی رسانه‌ها و به‌ویژه صداوسیما فقط به موضوع حقوق‌های نجومی بپردازند و به سایر مسائلا ازجمله املاک نجومی توجهی نکنند؛ بنابر این شایسته است موضوع املاک نجومی هرچه سریع‌تر مورد رسیدگی قرار گیرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس دهم در تذکری دیگر به وزارت کشور گفت: حدود ۵۰ نفر از سندیکای اتوبوس‌رانی در پی احقاق حقوق خود مانند مسکن در مقابل شهرداری حضور یافتند تا به مشکلات‌شان رسیدگی شود اما متاسفانه بجای پاسخگویی به مطالبات و شنیدن درد و دل آن‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و این موضوع برخلاف جوانمردی و اخلاق است و درصورت تکرار آن، دارای تبعات منفی ترویج خشونت در جامعه است.

او همچنین در تذکری به وزیر آموزش و پروش اعلام کرد: آقای دانش‌آشتیانی انتظار می‌رود توجه ویژه به مناطق محروم و عدالت آموزشی رعایت شود و به‌کارگیری نیروهای آموزش و پرورش به‌ویژه زنان در مدیریت‌ها، باتوجه به این‌که این وزارتخانه دارای یک میلیون نیروی توانمند است، باید مورد توجه باشد و این انصاف نیست که از وزارتخانه‌های دیگر برای تصدی پست‌های مدیریتی استفاده شود.

ذوالقدر همچنین خاطرنشان کرد: رسیدگی به وضعیت حق‌التدریسی‌ها و معوقات پزشکی بازنشستگان آموزش و پرورش نیز مورد توجه قرار گیرد.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم همچنین در تذکری به وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: آقای آخوندی لطفاً به وضعیت تاخیر بیش از حد پروازها و وضعیت فرودگاه‌ها رسیدگی کنند.

ذوالقدر گفت: معاونت محترم برنامه و بودجه باید درجهت حل مشکل مسکن مهر پردیس به‌جهت جلوگیری از تضییع حقوق ۷۰ هزار متقاضی تسریع کند.

کد خبر : ۴۳۷۹۹۴