خبرگزاری کار ایران

کوچکی‌نژاد به ایلنا خبر داد؛

انتخاب حاجی‌بابایی به‌عنوان مسئول راه‌اندازی فراکسیون ولایت/ امیرآبادی دبیر فراکسیون نیست

نماینده اصولگرای رشت در مجلس شورای اسلامی با تکذیب خبر انتخاب احمد امیرآبادی فراهانی به‌عنوان دبیر فراکسیون ولایت، از انتخاب حمیدرضا حاجی‌بابایی به‌عنوان مسئول موقت راه‌اندازی و تهیه اساسنامه این فراکسیون خبر داد و تاکید کرد که خط و مشی این فراکسیون با فراکسیون مستقلان تفاوت‌های بسیاری دارد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست روز گذشته جمعی از نمایندگان اصولگرای مجلس برای تصمیم‌گیری درباره تشکیل فراکسیون، ‌ اعلام کرد: فراکسیون ولایت مدت‌ها به‌دنبال این بود که وحدتی میان نیروهای داخلی مجلس اتفاق بیافتد که پس از تشکیل فراکسیون «مستقلان ولایی» و نام‌نویسی بخشی از نیرو‌ها در این فراکسیون، «ولایت» تصمیم گرفت فراکسیونی مستقل با حدود ۱۳۰ نفر تشکیل دهد.

او گفت: در نشست مجمع عمومی روز گذشته که با حضور حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان برگزار شد، هیاتی متشکل از ۱۰ تا ۱۲ نفر از نمایندگان برای تهیه اساسنامه تشکیل شد و امیدواریم پس از تهیه اساسنامه اولیه، وضعیت شورای مرکزی و خط و مشی فراکسیون ولایت مشخص شود.

انتخاب حاجی‌بابایی به‌عنوان مسئول موقت راه‌اندازی فراکسیون ولایت

نماینده اصولگرای رشت درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست حمیدرضا حاجی‌بابایی به‌عنوان مسئول موقت راه‌اندازی و ساماندهی امور فراکسیون انتخاب شد.

تکذیب خبر انتخاب امیرآبادی به‌عنوان دبیر موقت فراکسیون ولایت

کوچکی‌نژاد ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در برخی خبرگزاری‌ها درخصوص انتخاب احمد امیرآبادی فراهانی به‌عنوان دبیر فراکسیون ولایت، تاکید کرد: در این نشست بجز آقای حاجی‌بابایی که به‌عنوان رییس موقت برگزیده شد، هیچکس برای هیچ سمتی انتخاب نشد.

او با بیان این‌که قرار است هیات موسس فراکسیون ولایت انجام امور مربوط به راه‌اندازی فراکسیون را پیگیری کنند، در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال همکاری این فراکسیون با فراکسیون مستقلان بنابر گفته امیرآبادی، اعلام کرد: تا این لحظه هیچ تصمیمی برای همکاری با دیگر فراکسیون‌ها اخذ نشده است.

خط و مشی فراکسیون ولایت با مستقلان تفاوت‌های زیادی دارد

نماینده اصولگرای مجلس دهم تصریح کرد: فراکسیون ولایت به‌لحاظ خط و مشی و رویکرد سیاسی و دیگر مسائل تفاوت‌های بسیاری با فراکسیون مستقلان دارد و مواضع و خط و مشی فراکسیون ولایت باید در اساسنامه‌ای که در دست تهیه است، مشخص شود.

برای تهیه اساسنامه منتظر هیچکس نخواهیم ماند

او با بیان این‌که هنوز برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسه‌های مشترک با دیگر فراکسیون‌ها انجام نشده، در باره نحوه تهیه اساسنامه و سرنوشت تیم ۲۰ نفره‌ای که ازسوی لاریجانی برای تهیه اساسنامه تشکیل شده بود، گفت: این دفعه فراکسیون به‌صورت خود به خود شکل گرفته و تیمی برای تهیه اساسنامه تشکیل شده و قرار نیست، منتظر کسی بمانیم.

تهیه اساسنامه فراکسیون ولایت توسط حاجی‌بابایی و تیم ۱۰ تا ۱۲ نفره

کوچکی‌نژاد در پایان با تاکید بر این‌که قصد ندارد تیم ۱۰ تا ۱۲ نفره تهیه اساسنامه فراکسیون ولایت را معرفی کند، تصریح کرد: در نشست روز گذشته مقرر شد رییس موقت فراکسیون به همراه تیم ۱۰ تا ۱۲ نفره اساسنامه فراکسیون ولایت را تهیه کنند و خط و مشی و دیگر مسائل مربوط به این فراکسیون در آینده مشخص شود.

کد خبر : ۴۲۲۰۰۹