خبرگزاری کار ایران

نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

کمیته هفت‌نفره اصولگرایان در انتخاب رییس مجلس هضم شد/ رسمیت کمیته ارتباطی به لاریجانی نداشت

سخنگوی کمیته هفت‌نفره اصولگرایان در زمان آغاز بکار مجلس دهم با تاکید بر این‌که این کمیته درحال حاضر کارکردی ندارد، تلاش اعضای کمیته برای حضور در هیات‌رییسه را در عملکرد منفی آن تاثیرگذار دانست و با اشاره به انتقادهای لاریجانی نسبت به نحوه تشکیل این کمیته، گفت: از آنجا که تشکیل فراکسیون و انتخاب هیات رییسه مجلس با هم درگیری و تداخل داشت، کمیته هفت‌نفره در فعالیت برای انتخاب رییس مجلس هضم شد و در‌‌نهایت انتخاب رییس، محور تشکیل فراکسیون قرار گرفت.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به بلاتکلیفی فراکسیون اصولگرایان، باوجود سپری شدن بیش از ۵ ماه از آغاز بکار مجلس دهم، اعلام کرد: باتوجه به عدم تصویب اساسنامه فراکسیون و عدم برگزاری نشست مجمع عمومی، طبیعتاً مسئولیت انجام امور صرفاً برعهده رییس فراکسیون است.

روند فعالیت فراکسیون ولایت خوب نیست

او ادامه داد: با این حال ادامه این روند خوب نیست؛ چرا که فراکسیون باید شورای مرکزی و مجمع عمومی داشته باشد و تصمیم‌گیری در شورای مرکزی و مجمع عمومی انجام شود و امیدواریم با تصویب اساسنامه این مشکل مرتفع شود.

کمیته هفت‌نفره اصولگرایان کارکردی ندارد

نقوی‌حسینی در پاسخ به این سوال که درصورت عدم حضور او و دیگر اعضای کمیته هفت نفره در میان تیم ۲۰ نفره تدوین اساسنامه، کارکرد این کمیته چه بوده، گفت: کمیته هفت‌نفره در حال حاضر هیچ کارکردی ندارد و جلسه‌ای برگزار نمی‌کنیم؛ چرا که مکانیسم فعالیت کاملاً تغییر کرد.

کمیته هفت‌نفره در فعالیت انتخاب رییس مجلس هضم شد

او در آسیب‌شناسی فعالیت کمیته هفت‌نفره اصولگرایان که در زمان آغاز بکار مجلس دهم و به‌منظور ایجاد تشکیلات فراکسیونی اصولگرایان تشکیل شد، گفت: کمیته هفت‌نفره تحت تاثیر نوع انتخاب رییس مجلس قرار گرفت، چراکه بنابر این بود که کمیته حرکت مستقلی داشته باشد و فعالیت‌هایش نهایتاً به تشکیل فراکسیون ختم شود، اما از آنجا که تشکیل فراکسیون و انتخاب هیات رییسه مجلس با یکدیگر درگیری و تداخل داشتند، کمیته هفت‌نفره در فعالیت برای انتخاب رییس مجلس هضم شد و در‌‌نهایت انتخاب رییس محور تشکیل فراکسیون قرار گرفت و منجر به تشکیل فراکسیون ولایت شد.

سخنگوی کمیته هفت‌نفره اصولگرایان در زمان آغاز بکار مجلس دهم گفت: این درحالی است که این کمیته می‌توانست نقش بسیار خوبی در تشکیل فراکسیون اصولگرایان ایفا کند.

تلاش اعضای کمیته برای حضور در هیات‌رییسه در عملکردمان تاثیر منفی داشت

نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: برخی از اعضای کمیته نیز به‌دنبال فعالیت‌های شخصی خود برای حضور در هیات رییسه و دستیابی به کرسی‌های حساس کمیسیون‌ها بودند که این مسائل در فعالیت کمیته تاثیر منفی داشت.

نامزدی اعضای کمیته در انتخابات هیات‌رییس کارکردمان را از بین برد

سخنگوی هیات‌رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که هرگز به‌دنبال دستیابی به کرسی‌های حساس برای خود نبوده، گفت: معتقدم کسی که به‌دنبال راه‌اندازی فراکسیون است، نباید به دنبال فعالیت‌های شخصی باشد و به همین دلیل برای حضور در هیات رییسه مجلس نامزد نشدم و معتقدم اعضای کمیته نباید برای جایگاه‌های مجلس داوطلب می‌شدند؛ چرا که در این صورت، کارکرد کمیته از دست می‌رود.

رسمیت کمیته هفت‌نفره ارتباطی به لاریجانی نداشت

نماینده اصولگرای ورامین همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره مخالفت لاریجانی به برگزاری جلسه با کمیته هفت‌نفره در زمان آغاز بکار مجلس و به رسمیت نشناختن به فعالیت این کمیته ازسوی رییس مجلس، گفت: رسمیت کمیته هفت‌نفره ارتباطی به آقای لاریجانی نداشت اما به هر حال رییس مجلس نسبت به عملکرد کمیته انتقادهایی داشت.

انتقاد لاریجانی نسبت به نحوه انتخاب اعضای کمیته هفت‌نفره

او تشریح کرد: لاریجانی نسبت به نحوه دعوت از افراد برای عضویت در کمیته هفت‌نفره انتقاد داشت و معتقد بود که این روند باید با کیفیت بهتری صورت می‌گرفت، اما هرگز عنادی نسبت به کمیته نداشت و می‌گفت کمیته هفت‌نفره به فعالیت خود ادامه دهد.

انتخاب تیم ۲۰ نفره تدوین اساسنامه توسط لاریجانی

سخنگوی کمیته هفت‌نفره اصولگرایان در زمان آغاز بکار مجلس دهم در پاسخ به سوال دیگری در این رابطه که چگونه لاریجانی نسبت به نحوه تشکیل یک کمیته هفت‌نفره متشکل از اصولگرایان موفق در انتخابات شهرستان‌ها انتقاد دارد اما محوریت شخصی خود در یک فراکسیون با بیش از یک‌صد عضو را بلااشکال می‌داند، ‌ گفت: پس از تشکیل مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان، پیشنهادهایی برای نحوه تهیه و تدوین اساسنامه مطرح شد و در‌‌نهایت یک گروه ۲۰ نفره توسط لاریجانی انتخاب شود، رای آورد.

نقوی حسینی در پایان تصریح کرد: بر این اساس، مقرر شد انتخاب تیم ۲۰ نفره برای تهیه اساسنامه برعهده لاریجانی به‌عنوان رییس فراکسیون ولایت قرار گیرد و لاریجانی به‌دنبال این نبود که حتماً اساسنامه توسط خودش تهیه شود.

نماینده اصولگرای ورامین در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره علت بی‌اعتنایی و بی‌اطلاعی اعضای کمیته هفت‌نفره اصولگرایان نسبت به فعالیت‌های فراکسیون «ولایت» گفت: احتمال دارد بنده جزو تدوین‌کنندگان اساسنامه نیستم و به همین علت در جریان قرار نگرفته‌ام یا اساساً هنوز تیم ۲۰ نفره تدوین‌کنندگان انتخاب نشده‌اند.

کد خبر : ۴۲۰۰۷۸