خبرگزاری کار ایران

در نخجوان برگزار می‌شود:

دومین نشست علمی بررسی ابعاد عرفانی، اخلاقی و تربیتی امام خمینی (ره)

ومین نشست علمی بررسی ابعاد عرفانی، اخلاقی و تربیتی امام خمینی (ره) در نخجوان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، به همت وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، دومین نشست علمی بررسی ابعاد عرفانی، اخلاقی و تربیتی امام خمینی (ره) با شرکت اندیشمندان و صاحب نظران فرهنگی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایرانی در نخجوان برگزار می‌شود.

حسین آقازاده، وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان دراین باره گفت: اولین نشست علمی بررسی ابعاد عرفانی، اخلاقی و تربیتی امام خمینی (ره) با حضور استادان، محققان و مسوولان عالی‌رتبه نخجوان در سال ۱۳۹۴ برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت. با توجه به استقبال و علاقمندی مخاطبان نخجوانی برای ادامه این برنامه، دومین نشست نیز در سال ۱۳۹۵ و هم‌زمان با بزرگداشت رحلت حضرت امام (ره) در نخجوان برگزاری خواهد شد.

بنا به اذعان شرکت‌کنندگان در سال گذشته، برگزاری برنامه‌های علمی و فرهنگی جهت تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) از اهمیت خاصی برخوردار بوده و می‌تواند در شناخت صحیح تفکرات اصیل و زندگی پر برکت این بزرگوار نقش موثری داشته باشد.

وابسته فرهنگی سرکنسولگری کشورمان افزود: در دومین نشست علمی در سال ۹۵ صاحبنظران نخجوانی و ایرانی، بنیان‌های فکری امام راحل بررسی و تجزیه و تحلیل می‌شود.

او افزود: نمایش فیلم کوتاهی درباره زندگی امام راحل به زبان آذربایجانی و قرائت ترجمه اشعار عرفانی امام خمینی (ره) به زبان آذربایجانی نیز از برنامه‌های تدارک دیده شده برای این مراسم است. مجموعه سخنرانی‌های سال ۹۴ که به صورت مجموعه‌ای به زبان‌های فارسی و آذری تدوین شده است نیز در بین شرکت‌کنندگان و مخاطبان محلی به زبان آذربایجانی توزیع می‌شود.

به نظر می‌رسد این برنامه که مورد اقبال جامعه علمی و فرهنگی نخجوان واقع شده در سال‌های آتی به یکی از زمینه‌های تعامل و همکاری مستمر تبدیل شود.

کد خبر : ۳۷۷۱۶۹