خبرگزاری کار ایران

روحانی در گفت وگوی تلفنی با روسای جمهوری آذربایجان و ارمنستان:

تهران خواهان بازگشت آرامش و ثبات به منطقه است

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۴۳۳

رییس جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی تلفنی با روسای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، ضمن دعوت طرفین به خویشتنداری، تاکید کرد که تهران خواهان بازگشت آرامش و ثبات به منطقه است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی عصر چهارشنبه در تماس های تلفنی جداگانه با "الهام علی اف" و "سرژ سرکیسیان" روسای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، خواهان احترام کامل به آتش بس موجود در منطقه قره باغ و اجرای دقیق آن شد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از کشته شدن نیروهای نظامی و غیرنظامی دو کشور همسایه و دوست در جریان این درگیری ها بسیار متاسف؛ و آماده است تمامی امکانات خود را برای  حل مسالمت آمیز اختلافات میان دو کشور دوست و همسایه  از طریق گفت وگوهای سیاسی بکار گیرد.

رییس جمهور با بیان اینکه "با تداوم درگیری ها، منافع همه ملت های منطقه و بویژه ملتهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آسیب می بیند و این روند به زیان پیشرفت و توسعه منطقه است"، از همتایان آذربایجانی و ارمنستانی خود خواست برای اطمینان از اجرای کامل آتش بس، نظارت دقیق بر آن و بازگرداندن آرامش به مرزهای دو کشور، حداکثر تلاش خود را بکار گیرند.

روحانی در این گفتگوها تصریح کرد: منطقه در حال حاضر با بحرانهای بزرگی مواجه است و تروریست ها و حامیان آنها همواره در تلاش هستند که بحران را به سراسر منطقه بکشانند. در چنین فضایی هر گونه تنش و درگیری ، می تواند فضا را برای نیات آنها آماده نماید.

روسای جمهوری آذربایجان و ارمنستان نیز در این گفت وگوها با تشریح آخرین وضعیت مناطق درگیری و اقدامات انجام شده برای آتش بس و حفظ آن، از مواضع اصولی و تلاش های جمهوری اسلامی ایران در جهت حل و فصل این بحران تشکر و قدردانی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز