خبرگزاری کار ایران

پاسخ لاریجانی به توکلی:

با تظاهرات نمی‌توان قرارداد تنظیم کرد

رئیس مجلس در پاسخ به یک نماینده که خواستار رسیدگی به وضعیت دانشجویان معترض به قراردادهای نفتی بود، گفت: با تظاهرات نمی‌توان قرارداد تنظیم کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، احمد توکلی در تذکری با اشاره به موضوع تجمع مقابل وزارت نفت، خطاب به علی لاریجانی گفت: انتظار داشتیم شما در قبال تجمع مقابل وزارت نفت و نحوه برخورد با آنها موضع بگیرید.

او با بیان اینکه دانشجویان برای این تجمع باید مجوز می‌گرفتند، اظهار داشت: اهمیت قرارداد نفتی به حدی بالاست که اگر ده‌ها تظاهرات سراسری برای آن انجام شود باز هم کافی نیست.

توکلی افزود: 38 دانشجو مقابل وزارت نفت بازداشت شده‌اند که البته روز گذشته 34 نفرشان‌ آزاد شدند اما هنوز تکلیف 4 نفر آنها مشخص نیست، لذا از شما درخواست دارم به عنوان نماینده ملت ایران کمک کنید این افراد به زودی آزاد شوند چرا که اهمیت این قراردادها در اقتصاد همچون برجام در سیاست است.

لاریجانی در پاسخ به تذکر توکلی گفت:‌ براساس پیگیری‌هایی من، گویا تعدادی از این دانشجویان شب گذشته آزاد شدند اما واقعیت آن است که تجمع باید براساس قانون صورت گیرد و باید این دانشجویان ضوابط قانونی را رعایت می کردند. فرض کنید شما نظری دارید و نسبت به بندهای این قرارداد معترض هستید، بدون شک رفع آن، راه حل دارد و با تظاهرات نمی‌توان قرارداد تنظیم کرد.

رییس مجلس در پایان تصریح کرد:‌ نظمی برای رسیدگی به این امور وجود دارد و این مسائل در خیابان قابل حل نیست.

کد خبر : ۳۴۲۷۵۷