خبرگزاری کار ایران

لاریجانی خبر داد:

اختصاص بودجه خاص برای توسعه اماکن زیارتی نجف و کربلا

رییس مجلس شورای اسلامی از اختصاص بودجه خاص به پروژه‌های بازسازی و توسعه مرقد امیرالمومنین (ع) در نجف اشرف، حضرت امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) در کربلای معلی در قالب بودجه ستاد بازسازی عتبات در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از طرح بازسازی و توسعه حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) در جمع خبرنگاران گفت: مجلس در بودجه ۹۵، بودجه‌ای را برای ستاد بازسازی عتبات عالیات همچون سال‌های گذشته پیش‌بینی خواهد کرد.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با بیان اینکه طرح بازسازی و توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) شامل چند بخش است گفت: یک بخش آن مربوط به اطراف ضریح مطهر است. ستون‌های نگهدارنده گنبد مطهر نزدیک مضجع شریف بود که این مساله موجب ایجاد مشکل در تردد زائران بود. علاوه بر آن قطر ستون‌ها کاهش یافته و مقاوم سازی آن‌ها نیز در جریان است.

او ادامه داد: ‌ این پروژه، پروژه مهمی است که توسط مهندسان ایرانی در جریان است که به زودی پایان خواهد یافت.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش دوم طرح بازسازی و توسعه حرم امام حسین (ع) مربوط به بزرگ کردن گنبد مطهر و بالا کشیدن آن به اندازه چند متر است تا دورنمای گنبد بهتر شود. این کار هم به خوبی پیش می‌رود و به زودی گنبد مرقد مطهر امام حسین (ع) از قم به کربلا انتقال داده می‌شود.

لاریجانی همچنین از طرح توسعه و بازسازی تل زینبیه خبر داد و افزود: این پروژه نیز با سرعت در حال انجام است و تا چند ماه آینده بخش اعظم آن به پایان خواهد رسید.

کد خبر : ۳۴۲۰۱۹