خبرگزاری کار ایران

لاریجانی ضمن بازدید از طرح بازسازی حرمین عسگریین:

جاده بغداد به سامرا در امنیت قرار دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جاده بغداد به سامرا در امنیت قرار دارد، گفت: شرایط شهر سامرا هنوز عادی نیست، اما در کل امنیت سامرا و نقاط منتهی به شهر برقرار است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به شهر سامرا عراق سفر کرده، ضمن زیارت حرم امام عسگری (ع) و امام هادی (ع) و بازدید از نحوه و میزان بازسازی حرمین در جمع خبرنگاران، گفت: بعد از انفجار حرمین عسگریین من به سامرا سفر داشتم و از نزدیک در جریان بازسازی حرم قرار گرفتم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اکنون پس از سال‌ها بازسازی و توسعه حرم با سرعت خوبی پیشرفته رفته و در مجموع تلاش خوبی برای بازسازی و توسعه حرم و کارهای زیربنایی انجام شده، اما هنوز نیاز به سرمایه گذاری وجود دارد، ازاین رو خوب است افرادی که تمکن مالی دارند، برای بازسازی هر چه سریع‌تر امامین عسگریین که بسیار غریب هستند، اقدام کنند.

وی با اشاره به وضعیت امنیت و آرامش شهر سامرا، گفت: بعد از عملیات اولیه داعش در سامرا که به صورت ناگهانی صورت گرفت و مردم و نیروهای نظامی عراق آمادگی مقابله با تروریست‌ها را نداشتند، اما عراقی‌ها به خودشان آمدند و بر اوضاع منطقه مسلط شدند.

دکتر لاریجانی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته، در شرایط کنونی جاده بغداد به سامرا که هیأت پارلمانی ایران نیز ساعتی پیش از آن عبور کرد، در امنیت کامل قرار دارد، البته شرایط شهر سامرا هنوز عادی نیست، اما در کل امنیت سامرا و نقاط منتهی به شهر برقرار است.

رئیس قوه مقننه، افزود: امیدوارم به زودی بقیه بخش‌های اشغال شده شهر سامرا نیز از سوی نیروهای عراقی پس گرفته شود، تا مردم از وضعیت موجود خلاص شوند.

 

کد خبر : ۳۴۱۶۷۰