خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس عراق:

گروهی از بین‌المجالس‌ اسلامی برای کمک به مردم غزه به فلسطین اعزام شود

رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فاجعه رژیم صهیونیستی در غزه گفت: چه خوب است گروهی از بین‌المجالس اسلامی به فلسطین سفر کنند و به مردم غزه کمک‌هایی داشته باشند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی که برای حضور در اجلاس بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به کشور عراق سفر کرده، ظهر امروز (دوشنبه ۵ بهمن ماه) با سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

رئیس قوه مقننه، با اشاره به تثبیت شرایط سیاسی و امنیتی در عراق گفت: قدرت‌های بزرگ تا حد زیادی پی به حامیان تروریست درمنطقه و ماهیت‌ تروریست‌ها برده‌اند، به حمدالله وضع عراق از لحاظ سیاسی و امنیتی و نظامی خوب است، این شرایط بسیار بهتر از گذشته است و تروریست نیز ضربات زیادی را در این کشور متحمل شده است. اما مهم‌ترین مساله وفاق بین جریان‌های سیاسی در عراق است؛ بنده امیدوارم وضعیت داخلی عراق به سمت وفاق سیاسی پیش رود.

دکتر لاریجانی با اشاره به فاجعه رژیم صهیونیستی در غزه گفت: چه خوب است گروهی از بین‌المجالس اسلامی به فلسطین سفر کنند و به مردم غزه کمک‌هایی داشته باشند.

همچنین در این دیدار سلیم الجبوری نیز گفت: حضور کشورهای اسلامی در یازدهمین دوره اجلاس پارلمانهای کشورهای اسلامی خوب بوده است و من از مقامات ایران برای برگزاری این اجلاس در بغداد تشکر می‌کنم.

رئیس پارلمان عراق، انسجام در میان مردم عراق را رو به تقویت دانست و افزود: خوشبختانه انسجام در میان مردم عراق بیشتر شده است چرا که آنان به اهمیت حمایت دولت و شرایط صلح آمیز بهتر پی برده‌اند. امیدوارم وحدت نظر در میان گروههای سیاسی نیز بیشتر از قبل شود.

الجبوری با اشاره به اختلافات برخی کشورهای منطقه ابراز امیدواری کرد: شرایط سیاسی منطقه به سمتی پیش رود که اختلافات سیاسی کشور‌ها کاهش یابد.

 

کد خبر : ۳۴۱۲۵۸