خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای٬

جمعیت زنان مسلمان نواندیش حوادث نیجریه را محکوم کرد

درپی حوادث اخیر نیجریه و کشتار شیعیان این کشور، جمعیت زنان مسلمان نواندیش با صدور بیانیه‌ای با شیعیان نیجریه همدردی کرد.

به گزارش ایلنا متن بیانیه  جمعیت زنان مسلمان نو اندیش به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن ا لرحیم

بار دیگر افراط و خشونت مرزهای انسانی را در نوردید و جنایتی دیگر را علیه انسان‌ها رقم زد. خبر کشتار شیعیان نیجریه در روزهای اخیر، نه تنها موجب تاسف و تاثر جامعه انسانی شد، بلکه بار دیگر خطر تهدید افراط گرایان و خشونت طلبان را در برابر مدافعین صلح و رواداری یاد آور شد.

به راستی اگر امروز جامعه جهانی بر اساس مبانی گفتمان و تعقل، قادر به ایفای نقش محوری و مسئولانه و صد البته منصفانه خود در این برهه نگردد، آتش جنگ و خشونت بر شعاع خود خواهد افزود و جنگ افروزان و صاحبان و حامیان تفکر افراطی‌گری به اشکال و نام‌های دیگر در کنار باند‌های زمینه ساز جنگ و نابرابری در جهان، موج سواران بلا منازع عرصه جهانی خواهند بود.

جمعیت زنان مسلمان نو اندیش ضمن ابراز همدردی با بازماندگان و شیعیان نیجریه، از تمامی نهاد‌های بین المللی می‌خواهد، ضمن رعایت اصل برابری و مساوات در برخورد با این جنایت‌ها، از همه ظرفیت‌های موجود دولت‌ها و ملت‌های مدافع صلح و امنیت، برای مقابله با این موج افراطی‌گری بهره گیرند. امروز بیش از هر زمان دیگری توجه دولت‌ها و ملت‌ها و سازمان‌های بین المللی به رعایت الزامات جهان عاری از خشونت ضروری به نظر می‌رسد.

جمعیت زنان مسلمان نو اندیش
آذر ماه ۱۳۹۴

کد خبر : ۳۳۰۸۷۹