خبرگزاری کار ایران

قشقاوی:

باید ۲۵ میلیون توریسم را جذب کنیم

معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزیر امورخارجه با بیان اینکه باید تا پایان برنامه ششم توسعه ۲۵ میلیون توریسم را جذب کنیم، گفت: با کم کردن فاصله بورکراسی می‌توانیم این امر را محقق کنیم.

به گزارش ایلنا، حسن قشقاوی در نشست مشترک استانداران با مسئولان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: امسال ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار توریسم داشتیم. امروز بروکراسی دشمن جذب نشدن توریست در کشور است که باید برای حل آن گام برداریم.

وی افزود: رفع تنش با همسایگان یکی از شاخص‌های دیپلماسی موفق است که می‌تواند با مولفه‌هایی همچون همکاری‌های منطقه‌ای، اقتصادی و فرهنگی در ارتباط باشد.

معاون وزیر امور خارجه گفت :کشورهایی مثل ایران که وسعت برخی از استان‌های آن از برخی کشور‌ها بزرگ‌تر است ظرفیت‌های زیادی دارد که باید از آن استفاده کرد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: این وزارتخانه ۲۸ نمایندگی در داخل کشور دارد که ۲۲ نمایندگی آن در استان‌ها و شش نمایندگی نیز در مناطق آزاد ویژه اقتصادی است.

قشقاوی در ادامه به طرح استاندار اصفهان اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح شورای روابط خارجی در هر استان به ریاست استاندار و دبیری رئیس نمایندگی وزارت خارجه در آن استان تشکیل می‌شود تا مجموع پتانسیل‌های موجود در استان معرفی و در زمینه جذب سرمایه گذار و گردشگر اقدام لازم انجام شود.

وی افزود :مشکل اصلی این است که قدرت استانداران واقعی نیست هرچند که رئیس شورای برنامه‌ریزی و نماینده عالی دولت در استان‌ها هستند اما قدرت لازم را ندارند و به طور مثال در مرز‌ها هر ارگانی می‌گوید وظیفه ذاتی خود را دارند.

قشقاوی گفت: باید در هر استان یک نفر حرف اول را بزند تا سرمایه گذار تکلیف خود را بداند.

معاون وزیر امورخارجه افزود: باید تجارب دیگر کشور‌ها را در این خصوص به داخل کشورمان منتقل کنیم.

کد خبر : ۳۲۰۴۰۵