خبرگزاری کار ایران

دستور کار پارلمان اعلام شد؛

گزارش برجام به مجلس/ بررسی استیضاح آخوندی/ سوال از وزیر کشور

نمایندگان مجلس در جلسه علنی هفته آینده بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی و ارائه گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام به صحن علنی را در دستور کار دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در هفته آینده مجلس بررسی خواهد شد.

همچنین کمیسیون ویژه بررسی برجام نیز در اجرای ماده 44 آیین نامه داخلی مجلس گزارش خود را در یکی از جلسات علنی هفته آینده ارائه خواهد کرد.

ادامه رسیدگی ‌به گزارش کمیسیون قضائی ‌و حقوقی در مورد طرح الحاق دو تبصره به ماده(241) لایحه قانونی اصلاح قسمتی‌از قانون تجارت نیز در هفته آینده مجلس بررسی می‌شود.

سوال ثروتی نماینده بجنورد از وزیر کشور و سوال حسن کامران نماینده اصفهان از وزیر صنعت، معدن و تجارت از دیگر دستور کارهای مجلس در هفته آینده خواهد بود.

 گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد:  لایحه معاهده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن در زمینه انتقال محکومان به حبس(اعاده شده از شورای نگهبان) از دیگر طرح‌های هفته آینده پارلمان است.

انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون شوراها، یک نفر از اعضای کمیسیون امنیت و یک نفر از اعضای کمیسیون عمران به عنوان ناظر در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران نیز در دستور کار هفته آینده مجلس است.

طرح الحاق دو تبصره به ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، لایحه الحاق ایران به پروتکل کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریایی و لایحه معاهده بین ایران و ژاپن در زمینه انتقال محکومان به حبس از دیگر دستور کارهای مجلس در هفته آینده خواهد بود.

طرح اصلاح بند ج ماده 178 قانون برنامه پنجم، طرح اصلاح بند ز ماده 44 قانون برنامه پنجم، لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح، بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح بیمه شخص ثالث، لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی و طرح جلوگیری از پرداخت خسارت تاخیر به کشتی‌ها از دیگر دستورکارهای مجلس در هفته آینده عنوان شده است.

کد خبر : ۳۰۹۳۹۵