خبرگزاری کار ایران

حبیبی در پاسخ به ایلنا؛

صحبت‌های باهنر در مورد ائتلاف ۵+۱۰ صرفا پیشنهاد بود/ هیچ‌گاه ائتلاف سه‌گانه را مرجع اصولگرایی معرفی نکردیم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: تا این لحظه هنوز ضلع چهارم به ائتلاف سه‌گانه نپیوسته اما تلاش ما از روز اول ترغیب همه دوستان‌مان جهت پیوستن به ائتلاف سه‌گانه بوده و معتقدیم این ائتلاف تنها نقطه شروع ائتلاف بزرگ اصولگرایان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدنبی حبیبی در حاشیه مراسم تشیع پیکر آیت‌الله خزعلی درباره آخرین وضعیت ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان اظهار داشت: اگر همه اصولگرایان به‌دنبال تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان باشیم و مراقب باشیم، هیچکدام به‌دنبال سهم‌خواهی شخصی و گروهی نرویم، به وحدت هرچه بیشتر در این جریان می‌رسیم.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز اصولگرایان از حزب‌گرایی و گروه‌گرایی، یادآور شد: لازم است همه اصولگرایان به معنای واقعی کلمه به‌دنبال اصولگرایی جامعی باشند که همه اصولگرایان در آن دایره جا بگیرند و محوریت روحانیت را بپذیرند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درخصوص اظهارات اخیر باهنر درباره نحوه ائتلاف اصولگرایان، خاطرنشان کرد: به‌گمان من آنچه از سوی آقای باهنر درخصوص ائتلاف ۵+۱۰ مطرح شد، نوعی پیشنهاد بوده و چنین تصمیمی در جمع اصولگرایان اتخاذ نشده و بنابراین تصمیم‌گیری درباره آن نیاز به مطرح شدن در جلسات اصولگرایان دارد.

وی در پاسخ به ‌سوال دیگری درخصوص میزان مرجعیت ائتلاف سه‌گانه نزد همه اصولگرایان نیز گفت: ما هیچگاه ائتلاف سه‌گانه را به‌عنوان مرجع اصولگرایی مطرح نکردیم اما فکر می‌کنیم به‌هر حال، ائتلاف باید از یک نقطه آغاز شود و ائتلاف سه‌گانه نیز در این مسیر پیش‌گام بوده‌ است و معتقدیم ائتلاف واقعی اصولگرایان در صورتی محقق خواهد شد که همه اصولگرایان در تشکیل ائتلاف بزرگ همکاری کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: ‌ راه چاره برای دستیابی به ائتلاف، همگرایی همه اصولگرایان است که در آن همه جریان‌های اصولگرایی حضور داشته‌باشند و معتقدیم در مواقعی که خطر اختلاف وحدت اصولگرایان را تهدید می‌کند، بهتر است که محوریت روحانیت هرگز از ذهن کسی خارج نشود.

حبیبی در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات حجت‌السلام آقاتهرانی درخصوص اضافه شدن ضلع چهارم به ائتلاف سه‌گانه در آینده نزدیک محقق می‌شود،‌ تصریح کرد: تا این لحظه هنوز این اتفاق نیافته اما تلاش ما از روز اول ترغیب همه دوستان‌مان جهت پیوستن به ائتلاف سه‌گانه بوده و معتقدیم این ائتلاف تنها نقطه شروع ائتلاف بزرگ اصولگرایان است.

کد خبر : ۳۰۵۸۳۴