خبرگزاری کار ایران

غرویان در گفت‌وگو با ایلنا:

اصولگرایان پشت درهای بسته برای جامعه تصمیم‌گیری نکنند/ اعتبار مداحان جناحی از دست می‌رود

یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: مداحان باید از سرمایه اهل‌بیت محافظت کنند و وارد بازی‌های سیاسی نشوند چراکه در غیراینصورت اگرچه حرمت اهل‌بیت تا ابد میان مردم ما باقی خواهد ماند اما مداحان جناحی و سیاسی ارزش و اعتبار خود را از دست می‌دهند.

آیت‌الله محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اظهارات مداحان در خصوص ارائه لیست آنها برای انتخابات مجلس عنوان کرد: در درجه اول بیان چنین مطالبی از سوی مداحان نشانگر این است که اصولگرایان نمی‌توانند به وحدت برسند و علاوه بر این اضافه شدن ضلع جدیدی به اصولگرایان به نام «مداحان» مشکلات آنها را بیشتر هم خواهد کرد و تعدد و تکثر در جناح اصولگرا بیش‌تر می‌شود.

 برخی از اصولگرایان انحصارطلبی خاصی دارند

وی افزود: مشکل اصلی ما اصولگرایان این است که نمی‌توانیم به رای و نظر دیگران و مشورت‌هایی که داریم بهای لازم را بدهیم. متاسفانه در وجود برخی از اصولگرایان انحصارطلبی خاصی وجود دارد در حالی که اگر همه اصولگرایان به این باور برسند که باید با فهم جمعی و توجه به افکار عمومی و واقعیت‌ها به نتیجه رسید، مشکل اختلاف‌های‌ اصولگرایان نیز برطرف می‌شود.

به جای  روبرو شدن با واقعیت‌ها، پشت درهای بسته تصمیم‌گیری نکنیم

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از اصولگرایان به جای شنیدن حرف‌های مردم و روبرو شدن با واقعیت‌ها، پشت درهای بسته برای جامعه تصمیم‌گیری می‌کنند که نتیجه این تصمیم‌گیری‌های انحصارطلبانه نیز بروز همین اختلاف‌ها است.

مداحان بدانند جایگاهشان را از اهل‌بیت دارند

غرویان با تاکید بر اینکه مداحان باید نگاه فراجناحی داشته باشند، گفت: امام‌حسین(ع)، حضرت زهرا(س)‌ و حضرت زینب شخصیت‌هایی نیستند که متعلق به یک جناح سیاسی خاص باشند. مداحان باید بدانند همه ارزش و جایگاه آنها از قبل شخصیت‌های اهل‌بیت به دست آمده است٬ بنابراین اگر بخواهند اهل‌بیت را سیاسی کنند٬ اعتبار و ارزش خود را نیز از دست خواهند داد.

برخی گمان نکنند، می‌توانند اهل بیت‌ را هم به نفع خود مصادره کنند

وی ادامه داد: برخی گمان نکنند که مثل خیلی از موارد می‌توانند اهل بیت‌ را هم به نفع خود مصادره کنند. مداحان باید از سرمایه اهل‌بیت محافظت کنند و وارد بازی‌های سیاسی نشوند چراکه در غیراین صورت اگرچه حرمت اهل‌بیت تا ابد میان مردم ما باقی خواهد ماند٬ اما مداحان جناحی و سیاسی ارزش و اعتبار خود را از دست می‌دهند.

برخی مداحان در حدی که گمان می‌کنند بین مردم از ظرفیت ندارندد

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: برخی از مداحان در حدی که خودشان گمان می‌کنند بین مردم از ظرفیت بالایی برخوردار نیستند به هر حال مردم بیش‌تر به دنبال علما و متفکران می‌روند انتخاب روحانی به عنان رئیس‌جمهور شاهد خوبی بر این مدعا است این انتخاب نشان داد که با همه فضاسازی‌هایی که در این سال‌ها عیله علما و روحانیت شده بود اما نهایتا مردم وقتی ایده‌آل خود را در حسن روحانی دیدند به عنوان رئیس‌جمهور رای خود را به او دادند، بنابراین مردم تنها دنباله‌رو احساسات خود نیستند.

مردم به دنبال عقلانیت و آینده‌نگری هستند

وی گفت: قشر زیادی از مردم به دنبال عقلانیت و آینده‌نگری هستند، به نظر من مداحانی که صرفا با احساسات دینی مردم سر و کار دارند خیلی نمی‌توانند از نظر سیاسی تاثیرگذاری گسترده‌ای در جامعه داشته باشند.

کد خبر : ۲۹۹۶۴۲