خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان خبر داد

آغاز دوره آموزشی ویژه مداحان عتبات عالیات

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: نخستین دوره آموزش ارتقای سطح علمی مداحان عتبات عالیات آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی گفت: این دوره آموزشی با همکاری مشترک اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، اداره حج و زیارت و کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان به مدت دو هفته در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار می‌شود.

وی تعداد شرکت کنندگان در این دوره را یکصد مداح اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: در این دوره آموزشی، متقاضیان دریافت کد مداحی که در آزمون ساماندهی مداحان عتبات نمره لازم را کسب نکرده اند، به صورت حضوری آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه اساتید این دوره از اساتید برجسته مداحی ومطرح کشوری هستند، یادآور شد: دکتر اسفندیاری و دکتر احمدی از اساتید برجسته حوزه تاریخ و عقاید از قم و دکتر مجید زجاجی و احسان اصولی از اساتید این دوره آموزشی هستند.

وی افزود: در این دوره آموزشی، شرکت کنندگان دروسی با موضوعات احکام، عقاید، مرزبانی از مکتب اهل بیت(ع)، آیین مداحی از نگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، تاریخ امامان شیعه و مقتل کربلا را در 32 ساعت آموزشی سپری می‌کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان مدت این دوره را 32 ساعت آموزشی اعلام کرد و اظهار داشت: در این دوره، بسته های فرهنگی و کتب آموزشی نفیس مرتبط با دروس ارائه شده، به شرکت کنندگان اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: در پایان این دوره، شرکت کنندگان با کسب نمره قبولی، گواهی نامه دریافت خواهند کرد و زمینه برای طی مراحل طرح بهسازی مداحان عتبات فراهم خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ در حال حاضر تعداد 359 مداح و شاعر آیینی دارای پرونده در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان ساماندهی شده‌اند.

کد خبر : ۲۹۳۱۶۱