خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران:

توافق هسته‌ای موجب شکاف در متن مردم نشود

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تذکر رهبر انقلاب تصریح کرد: همانطور که ایشان فرمودند توافق هسته‌ای نباید موجب شکاف در متن مردم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی با تاکید بر لزوم رعایت تقوای الهی در همه امور به ویژه تقوای زبان و کلام تصریح کرد: سالروز برپایی نماز جمعه و به تعبیری احیای این فرضیه الهی را که از احکام بر زمین مانده ای بود که به لطف انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) مجددا احیا و به کام مردم انقلابی ایران شیرین شد.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم در مورد برپایی نماز جمعه تصریح کرد: نماز جمعه کانون نور و آشتی با خدا و ارتباط با ذات ربوبی حضرت حق و وصل شدن قطره به دریای بیکران الهی و پیوستن به یکدیگر و تجلی اتحاد، صفا و یگانگی است و در ادامه تصریح کرد: نماز جمعه مایه آرامش جامعه است و در برابر طوفانها، امت اسلامی را مقاوم می کند و برای برپایی نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی باید قدردان امام راحل و همچنین آیت الله طالقانی (اولین خطیب نماز جمعه ) باشیم.

وی با تاکید بر تلاشهای خدمتگزاران افتخاری نماز جمعه و با اشاره به برپایی نماز های جمعه ای که رهبر معظم انقلاب٬ امامت آن را عهده‌دار هستند٬ تصریح کرد: خوشا به حال تهرانی ها که نائب امام زمان(عج) امام جمعه آنهاست و ایشان در توصیه به ائمه جمعه فرموده اند یکی از وظایف خطبا را بازگو کردن نیازهای جامعه دانسته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با استعانت از درگاه الهی برای کسب توانایی در جهت تحقق حق واقعی امامت نماز جمعه یادآور شد: درباره مسئله توافق هسته ای ما تابع ولایت هستیم و همانطور که نائب امام زمان(عج) از تیم مذاکره کننده تقدیر کردند، ما این تقدیر را دارای باطن و حکمت می دانیم و از زحمات طولانی مدت آنها تشکر و قدردانی می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم تیم مذاکره کننده قدر خود را بدانند، افزود: در توافق بعمل آمده منتقدان منصف باید آزاد باشند تا منصفانه نقدهای خود را بازگو کنند، چراکه مردم ولی نعمت ما هستند و در مورد مذاکرات و توافق انجام شده نباید چیزی از مردم جدا بماند و بازگو کردن واقعیت‌های توافق از جمله وظایف مسئولان است.

وی با تاکید بر بررسی زوایای مختلف توافق بعمل آمده افزود: امروز که شورای عالی امنیت ملی از جانب مجلس شورای اسلامی عهده دار رسیدگی و بررسی توافق شده است، باید نسبت به این امانت دقت نظر داشته باشد و تا کار از کار نگذشته است این مسئله را به دقت مورد بررسی قرار دهد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز عید فطر تصریح کرد: توافق انجام شده، متاسفانه برخی اشخاص را برآن داشته که گذشته دشمنان قسم خورده این ملت را از یاد ببرند اما همانطور که رهبر معظم انقلاب با صراحت و شفافیت در این باره اعلام کردند مواضع ما با آمریکا 180 درجه فاصله دارد.

وی همچنین ادامه داد: تفاوت دیدگاه جمهوری اسلامی با آمریکا همچون تقابل عدل با ظلم، صداقت با فریب، عطوفت با خشونت، و دینداری با بی دینی است و این تقابل یک تقابل فطری است.

وی همچنین با اشاره به لزوم مقابله با رجزخوانی های مسئولان آمریکایی بعد از توافق هسته ای تصریح کرد: مسئولان آمریکایی از صدر تا ذیل مطالب بی پایه و اساسی را بیان کردند.

صدیقی ادامه داد: الحق و الانصاف ملت ما به عنوان ملتی که باور‌هایش بر اساس باور به خداوند یکتا شکل گرفته و منتظر ظهور منجی برای اصلاح جهان است، در 36 سال گذشته هیچگاه در برابر آمریکا تسلیم نشده و قدرتهای بزرگ از جمله آمریکا خواب تسلیم این ملت بزرگ در برابر خود را خواهند دید.

وی با اشاره به تذکر رهبر معظم انقلاب در مورد حفظ وحدت در منطقه و درون کشور تصریح کرد: همانطور که ایشان فرمودند مسئله هسته ای نباید موجب شکاف در متن مردم شود.

صدیقی افزود: نخبگان و کسانی که مسئولیت پیگیری و بررسی این توافق را دارند باید در این باره نقدهای دلسوزانه خود را روا دارند و مطالبات باید مطالبات اخلاقی باشد و از تهمت ها و برخوردهای غیراخلاقی و دور از شان پرهیز شود.

خطیب موقت این هفته نماز جمعه تهران تصریح کرد: نباید برخی افراد با شتاب زدگی دستپاچگی و هیجان زدگی تحریک هایی را ایجاد کنند که همه درهای رابطه باز شده است.

وی همچنین در مورد حادثه سیل اخیر تصریح کرد: براثر بی توجهی برخی مسئولان در گذشته و حال تعدادی از مومنان در اثر سیل از دست رفتند که این مسئله باعث تاسف است و در این باره هواشناسی باید پاسخگوی این سوال باشد که مگر قدرت علمی و کافی پیش بینی چنین وضعی را نداشته است و همینطور ستادهای بحران باید پاسخگو باشند که چرا نباید آمادگی لازم را برای چنین شرایطی را داشته باشند.

وی با ابراز  تسلیت به خانواده های افراد قربانی در سیل اخیر تصریح کرد: امیدواریم خداوند به مسئولان توفیق بهره مندی از دانش  در مورد پیشگیری از حوادث  را بدهد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین در مورد عراق نیز تصریح کرد: جمهوری اسلامی همیشه حامی ملتها و دولتهای برآمده از آرای مردم بوده و در مقابل، آمریکا به دنبال تجزیه عراق،‌ سوریه و یمن و حمایت از مستبدان و خودکامگان است و همواره سیاهکاری و دغل‌بازی‌هایی را برای حفاظت از رژیم صهیونیستی با دلارهای برخی کشورهای خودکامه منطقه روا داشته است.

صدیقی ادامه داد: آمریکا و متحدان وی به دنبال قطعه قطعه کردن کشورهای اسلامی و اقدام خشونت بار علیه کشورهایی است که پایگاه مردمی دارند و این کشور به دنبال آن است که سلاح های خود را به دست افرادی بدهد که مردم منطقه را به خطر می اندازند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان با آرزوی نجات مردم سوریه، یمن و عراق ابراز امیدواری کرد با دعاهای مردم مسلمان و پاکیزگی های حاصل شده در ماه رمضان مشکلات مسلمانان جهان به زودی حل شود. 

کد خبر : ۲۹۲۳۶۹