خبرگزاری کار ایران

مولاوردی:

برای توانمندسازی زنان در برابر سوانح آماده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۱۰۶

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن اعلام آمادگی برای توانمندسازی زنان در برابر سوانح و مقابله با بحران‌ها و حوادث مترقبه و غیرمترقبه، گفت: امیدوار هستیم خشونت در سراسر جهان که صلح را به مخاطره انداخته به حداقل برسد.

به گزارش ایلنا، شهیدخت مولاوردی ضمن تبریک به مناسبت هفته هلال احمر در مراسم تجلیل از مددکاران اجتماعی هلال احمر به شعار امسال این جمعیت( انسان مهربان، دنیای آرام) اشاره کرد و گفت: مهربانی و آرامش نیاز مبرم امروز بشر و جهان است و باید تلاش شود این دو صفت جای خود را در بین ما باز کند.

وی اظهار داشت: اعضای این سازمان انسان های صلح طلب و نوع دوستی هستند که به دنبال اهداف خیرخواهانه و بشردوستانه هستند.

مولاوردی خاطرنشان کرد: زنان به دلایل مختلف افرادی مسوولیت پذیر و مددرسان هستند.بنابراین استفاده از این ظرفیت بزرگ برای پیشبرد اهداف و برنامه های بشردوستانه بسیار کمک کننده است.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: در بحران ها وقتی تعادل میان منابع و نیازها برهم می خورد امر مداخله ضروری است بنابراین با استفاده از تکنیک ها باید کار در این شرایط را آسان کرد.

وی با اشاره به آسیب پذیری زنان در بحران ها به تقسیم کار جنسیتی و مسوولیت های مضاعفی که آنها بر دوش دارند به عنوان ریشه های این آسیب پذیری اشاره کرد.

مولاوردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشنهاد رییس جمهوری در خصوص قطعنامه جهان عاری از خشونت و افراطی گری که سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید، گفت: دولت ایران با این کار ارادت خود را برای رفع خشونت هایی که در سراسر جهان به نام دین اعمال می شود اعلام کرد.

مولاوردی با اشاره به خشونت های منطقه و ممانعت از ارسال کمک های بشردوستانه به زنان و کودکان یمنی گفت: مکاتباتی با مدیر اجرایی نهاد زنان سازمان ملل انجام داده ایم و ضمن محکوم کردن این اقدام خواسته ایم که مانع از این خشونت ها شوند.

مولاوردی آمادگی معاونت امور زنان و خانواده را برای توانمندسازی زنان در برابر سوانح و مقابله با بحران ها و حوادث مترقبه و غیرمترقبه اعلام کرد و گفت: امیدوار هستیم خشونت در سراسر جهان که صلح را به مخاطره انداخته به حداقل برسد.

در ادامه این مراسم شهیندخت مولاوردی کارت عضویت در این سازمان را از سوی فرحناز رافع رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر دریافت کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز