خبرگزاری کار ایران

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور:

جنگ؛ تمامیت جسمی، روحی و جنسی زنان را نشانه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۹۶

زنان در جهان بیشترین خشونت‌ها و صدمات جسمی و روانی را متحمل می‌شوند / افراطی‌گری و بنیادگرایی می‌تواند ضربات اساسی به ایمان و باور‌های دینی وارد سازد به طوری که اکنون تمام نگاه‌ها به این است که آیا دین اسلام واقعا مروج این خشونت‌ها و افراطی گرایی‌ها هست؟

ایلنا: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: زنان با وجود آنکه هیچ نقشی در جنگ‌ها ندارند اما اولین قربانیان آن به حساب می‌آیند و جنگ تمامیت جسمی، روحی و جنسی زنان را نشانه رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " شهین دخت مولاوردی " در نشست هم اندیشی آثار جنگ و خشونت‌های ناشی از افراطی‌گری بر زنان و کودکان منطقه اظهار داشت: تاثیر افراطی‌گری این روزها منطقه‌ای را که در آن زندگی میکنیم درگیر کرده که نمونه بارز این موضوع زنان و کودکان افغانستان هستند که ضربه‌های مهلک و مخربی در جنگ‌ها و نا‌آرامی‌های این کشور بر آن‌ها وارد شده است.

وی با بیان اینکه امروزه موضوع صلح فقط به معنای نبودن جنگ و از بین بردن درگیری‌ها نیست، گفت: برای تحقق صلح و امنیت بین المللی نیازمند شرایط مساعد محیطی و برقراری آرامش و امنیت برای زنان و کودکان هستیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه زنان در منطقه و جهان بیشترین خشونت‌ها و صدمات جسمی و روانی را متحمل می‌شوند، گفت: ضروری است با اتخاذ تصمیمات لازم و تدابیر صورت گرفته، این میزان آسیب به حداقل برسد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان با بیان اینکه صلح و امنیت بین المللی در بهبود وضعیت روحی و جسمی زنان تاثیرگذار است، افزود: نقشی که زنان به عنوان معلمان و الگو‌های اولیه صلح و فرهنگ تسامح در خانواده ایفا می‌کند، می‌تواند بر ایجاد صلح و امنیت بین المللی تاثیر گذار باشد.

مولاوردی گفت: متاسفانه زنان همواره در هر جای دنیا، بزرگ‌ترین قربانی‌های موقعیت‌های مختلف بویژه درگیری‌ها و جنگ به شمار می‌روند که در این میان کودکان خانواده نیز در دایره گسترده‌تری از قربانیان قرار دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه بنیاد گرایی و افراطی‌گری تحت لوای دین و باورهای اسلامی مسیر خود را طی می‌کند و تمام جنایات و درگیری‌ها و نارامی‌ها در منطقه به پای دین نوشته می‌شود.

وی به جنگ و بحران‌های داخلی در سوریه، بحرین، عراق و افغانستان اشاره کرد و گفت: به وضوح شاهد آن هستیم که افراطی‌گری و بنیاد گرایی می‌تواند ضربات اساسی به ایمان و باور‌های دینی وارد سازد به طوری که اکنون تمام نگاه‌ها به این است که آیا دین اسلام واقعا مروج این خشونت‌ها و افراطی گرایی‌ها هست؟

معاون رییس جمهور در امور زنان افزود: معتقدم همه ما مادارن و زنان آزادی خواه و حق‌طلب در دنیا باید دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم، حداقل شرایط برای زیستن انسان‌ها شکل بگیرد و زنان نقش اساسی برای بهبود وضعیت زندگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تشکیل شبکه " مادران مسلمان برای صلح " تلاش می‌کند که شرایط مساعد برای زیست انسانی در جوامع مسلمان ایجاد شود؛ اظهار داشت: هنوز تا رسیدن به اهدافمان فاصله بسیار است اما باید زنان کشورهای مسلمان در کنار هم و با تبادل تجارب و اطلاعاتشان زمینه‌ را برای دستیابی به این هدف هموار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز