خبرگزاری کار ایران

منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایلنا:

گام های بعدی پس از پیروزی هسته‌ای برداشته شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به موفقیت دیپلماتیک هسته ای گفت: در مقطع کنونی گام‌های بعدی را باید برداریم

عباسعلی منصوری آرانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در مورد رسیدن به توافق هسته‌ای  و پایان مذاکرات بعد از 12 سال تلاش افزود: طبیعی است مردم حاصل صبر و استقامتشان را جشن گرفتند و ما در میدانی بسیار سخت و در نبردی دیپلماتیک که آمیخته با فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها و موانع متعدد بود پیروز شدیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده، امروز ما می‌توانیم پیروزی را لمس کنیم و این پیروزی برای مردم بسیار شیرین بود و در این رهگذر باید اجازه داد مردم در چارچوب‌های قانونی حس غرور ملی‌شان را به منصه ظهور برسانند و باید اجازه داد که در قالب چارچوب‌های مشخص مردم بتوانند شادمان از پیروزی به دست آمده باشند.

وی همچنین با یادآوری وظایف دولتمردان و مجلس در مقطع کنونی افزود: وظایف دولتمردان و مجلس نباید در شرایط فعلی فراموش شود و در شرایط فعلی ما باید از موفقیت به دست آمده نهایت استفاده را ببریم.

نماینده مردم آران و بیدگل در مجلس افزود: توقف صِرف در شادی پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات، به جایی نمی‌رسد و مهم این است که دولتمردان و مسئولان به وظایف سنگین‌تر بعد از مذاکرات عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: ما باید استراتژی را تعریف کنیم که اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و  اجتماعی باشد و در آن اقتصاد مقاومتی لحاظ شده باشد، و مردم نیز باید بدانند که در بسیاری مواقع در جشن‌های پیروزی است که شکست‌ها تحمیل می‌شود و ما در مقطع کنونی گام‌های بعدی را باید برداریم.

منصوری آرانی در مورد شرایط پس از تحریم خاطرنشان کرد: ما با هر کشور مهم دنیا باید در بحث های عمیق‌تر ورود پیدا کنیم و در عرصه اقتصاد و سیاست بین‌الملل و همچنین فرهنگ بین‌الملل باید ورود پیدا کنیم و نباید در شرایط فعلی دچار غرور کاذب شویم. همانطور که در شرایط کنونی دچار خودباختگی نشده‌ایم.

کد خبر : ۲۹۰۸۹۵