خبرگزاری کار ایران

روحانی در پاسخ به ایلنا:

کسی از طرف شورای عالی امنیت ملی ممنوع الخبر نشده است

رییس جمهور کشورمان گفت: کسی از طرف شورای عالی امنیت ملی ممنوع الخبرنشده و اگر کسی گفته ممنوع‌التصویری در شورای عالی امنیت ملی بوده٬ خلاف و دروغ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر اینکه علیرغم وعده جنابعالی٬ هنوز تغییر فضای امنیتی به سیاسی صورت نگرفته و گروه‌های فشار همچنان در حال فعالیت هستند؛ کنسرت‌های مختلف بدون هماهنگی لغو می‌شود؛ اخلالگران مراسم‌های مختلف و حتی سخنرانی خود شما را بر هم می‌زنند؛ تجمع‌ها علیرغم دستور مستقیم وزارت کشور٬ غیر قانونی برگزار می‌شوند؛ سخنرانی‌ها لغو می‌شوند٬ برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها قرارهای راهپیمایی گذاشته‌اند و ... . در این حال به جای اینکه با این گروه‌های بی‌شناسنامه برخورد شوند٬ آنها رها می‌‌شوند و به جای آن با کسی که 8 سال رییس دولت اصلاحات بوده٬ برخورد و ایشان ممنوع‌التصویر می‌شود. با توجه به این موضوع که جنابعالی رییس شورای عالی امنیت ملی هستید؛ آیا مصوبه‌ای در این شورا٬ برای ممنوع التصویری رییس جمهور وجود دارد و برخورد با این گروه‌های فشار چگونه انجام خواهد شد؛ گفت:  مسائل سیاسی و اجتماعی یک روزه حل و فصل نمی شود باید شرایط امروز را با وضعیت دو سال پیش مقایسه کنیم باید ببینیم که روند رو به جلو بوده٬ یا معکوس بوده و حرکتی نداشته‌ایم.

رییس جمهور ادامه داد: تصمیم بر این بود که شرایط نامناسب به شرایط قانونی و مناسب باز گردد٬ بنابراین در حال حاضر نمی‌توان گفت که طی 22 ماه گذشته تغییری نبوده٬ به طوری که می‌بینیم در مسائل اجتماعی و فرهنگی انجمن‌های دانشجویی فعال است؛ از جمله اینکه 16 آذر دو سال گذشته را با قبل آن مقایسه کنید.

روحانی تصریح کرد:‌ طی این دو سال خانه سینما و خانه احزاب فعال شده‌اند٬ لذا این‌گونه نیست که حرکتی نشده باشد. ضمن اینکه نباید انتظار داشته باشیم تمامی مشکلات اجتماعی و فرهنگی در 22 ماه حل شده باشد. ما باید به کار خود ادامه دهیم تا مشکلات را حل کنیم و در این مسیر نباید مایوس شویم.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: اگر عده‌ای حرکتی غیر قانونی داشته‌اند٬ باید نصیحت و اصلاح شود٬ چرا که اساس انتخابات 24 خرداد 92 این بود که مردم می‌خواستند افراط و خشونت نباشد و نظرات در چارچوب قانون باشد و در این راستا همه باید کمک کنند.

رئیس جمهور کشورمان خاطر نشان کرد: دولت هیچ کاری را در مسائل سیاسی،‌ اقتصادی بدون حضور و حمایت مردم انجام نمی‌دهد٬ همانگونه که مردم در پای صندوق حضور داشتند٬ در تمامی صحنه ها نیز باید حضور داشته باشند.

رییس شورای عالی امنیت ملی در خصوص ممنوع التصویر و ممنوع الخبری  رئیس جمهور اسبق نیز اعلام کرد: کسی از طرف شورای عالی امنیت ملی ممنوع الخبر و ممنوع التصویر نشده و اگر کسی گفته ممنوع‌التصویری در شورای عالی امنیت ملی بوده٬ خلاف و دروغ است و کسی که این را موضوع مطرح کرده باید مورد مجازات قرار گیرد.

کد خبر : ۲۸۳۵۴۴