خبرگزاری کار ایران

افخم در پاسخ به ایلنا:

همکاری ایران و عراق در بالا‌ترین سطوح در حال پیگیری است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: همکاری‌های ایران و عراق، همکاری‌های بسیار نزدیکی است که در حوزه‌های متعددی و در بالا‌ترین سطوح در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران که در وزارت امور خارجه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به سفر اخیر سردار دهقان وزیر دفاع کشورمان به عراق و تحولات این کشور مخصوصا٬ سقوط الرمادی آیا درباره همکاری‌های جدید نظامی امنیتی دو کشور رایزنی صورت گرفته؛ گفت: همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و عراق، همکاری‌های بسیار نزدیک و راهبردی است که در حوزه‌های مختلف و متعددی در حال انجام است و در بالا‌ترین سطوح خود در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه ایران تحولات عراق و مخصوصا مساله تروریسم و افراط‌گرایی را به دقت پیگیری می‌کنیم، اظهار داشت: ما آمادگی خود را برای کمک به عراق به مسئولان این کشور اعلام کرده‌ایم و از تحولات عراق نیز به دور نبوده‌ایم و در این رایزنی‌ها با توجه به نیاز عراق٬ گفت‌و‌گوها صورت گرفته است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با یادآوری توان بالای ارتش و گروه‌های مردمی عراق تصریح کرد: ما در صورت نیاز آماده ارائه هر گونه کمکی هستیم و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

افخم ادامه داد: اینکه سفر آقای دهقان چه نتایجی داشته؛ باید منتظر ماند و نتیجه این مساله قابل پیگیری است٬ اما باید بگویم که مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و کمک به عراق به دور از مسائل قومیتی و طایفه‌ای و بحث شیعه و سنی در عراق ادامه دارد و عراق واحد برای جمهوری اسلامی ایران مهم است و ما از تقویت یکپارچگی در این کشور حمایت می‌کنیم.

رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ درباره بیانیه نشست اخیر ریاض که کشورمان را متهم به ایجاد بحران در یمن کرده بود، خاطرنشان کرد: هر گونه اظهار نظر و تحلیل تحریف آمیز که به دور از واقعیات منطقه شرایط را تحلیل کند٬ فرافکنی است.

وی با تاکید بر اینکه تحلیل‌ها و راهکار‌ها باید با توجه به خواست مردم یمن باشند، ابراز داشت: این راهکار‌ها باید قابل اجرا و بر اساس قوانین بین‌المل و واقعیات یمن باشند. ما از هر راهکار سیاسی که زمینه منطقی را برای گفت‌و‌گوهای یمنی-یمنی فراهم سازد٬ استقبال می‌کنیم و معتقدیم فرافکنی کمکی نمی‌کند.

کد خبر : ۲۷۸۳۵۲