خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی نادرست است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن درخواست توقف هرگونه عملیات نظامی علیه یمن٬ بر ارسال سریع کمک‌های انسان‌دوستانه تأکید دارد.

به گزارش ایلنا٬ مرضیه افخم با اشاره به اظهارات غیر دقیق وزیر خارجه عربستان سعودی و مردود دانستن اتهام دخالت کشورمان در یمن اظهار داشت: مقام سعودی در حالی از مداخله در امور یمن صحبت می‌کند که بیش از دو هفته است نیروهای نظامی این کشور با زیر پا گذاشتن قوانین و موازین شناخته شده بین المللی با هدف قرار دادن زیر ساخت‌ها و مراکز مسکونی یمن، صد‌ها نفر از مردم بی‌گناه و کودکان و زنان این کشور را به خاک و خون کشیده‌اند و حاضر به شنیدن درخواست‌های مشروع بین المللی برای توقف جنگ علیه یک کشور و ملت بی‌دفاع نیستند. 

 سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مواضع اصولی خود ضمن درخواست توقف هرگونه عملیات نظامی علیه یمن بر ارسال سریع کمک‌های انسان دوستانه شامل کمک‌های دارویی، غذایی تأکید دارد. 

افخم خاطرنشان ساخت: یمن کشوری مستقل و دارای مردمی فهیم و هوشمند بوده و هیچ کشوری را مسئول امور کشورشان نمی‌دانند. 

 وی با تأکید بر اینکه استمرار حملات نظامی نه تنها مشکلات یمن را حل نکرده، بلکه آن را پیچیده‌تر خواهد کرد، اضافه نمود: راهکار سیاسی و گفتگوی یمنی – یمنی با مشارکت همه احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی – اجتماعی و تشکیل حکومت وحدت ملی تنها راه حل عبور از بحران جاری و جلوگیری از کشته شدن انسانهای بی‌گناه می‌باشد.

 

کد خبر : ۲۷۰۰۶۷