خبرگزاری کار ایران

مرتضوی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

استعلام از دادسرا و دادگاه‌های کیفری و انتظامی قضات در پرونده کهریزک

دادستان سابق تهران گفت: شعبه ۷۹ احکام صادره در دادگاه کیفری و دادسرا و دادگاه نظامی و دادگاه انتظامی قضات را در مورد کهریزک استعلام می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و رئیس سازمان تامین اجتماعی سابق بعد از برگزاری دادگاه بررسی اتهام‌های خود که امروز در  دو نوبت صبح و عصر برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره جزئیات این جلسه گفت: دادگاه امروز به لحاظ اینکه مشغول پرونده دیگری بود با یک ساعت تاخیر جلسه بررسی پرونده‌های ما آغاز شد و به خاطر همین تاخیر رئیس دادگاه وقت بعداز ظهر را برای رسیدگی نیز تعیین کرد.

وی گفت: موضوع جلسات امروز دفاعیات من در بحث معاونت در ارائه گزارش خلاف واقع بود که من تمام لایحه دفاعیه خود را قرائت کردم و دفاعیات من در این بخش به اتمام رسید.

مرتضوی افزود: علاوه بر این موضوع٬ نسبت به شکایت جدیدی مبنی بر معاونت در قتل نیز دفاعیات من آغاز شد که به ۵ مورد رسیدگی سابق به این موضوع اشاره کردم و به صورت مستند و مستدل آنها را به دادگاه ارائه کردم.

دادستان سابق تهران بیان کرد: در موضوع رای دیوان عالی کشور، استعلام‌ها از دادگاه کیفری استان تهران، دادگاه نظامی تهران و دادگاه انتظامی قضات بود.

مرتضوی گفت: در طول ۶ سال گذشته شکایتی نیز مبنی بر عدم نظارت بر بازداشتگاه کهریزک عنوان شده بود که بخشی از آن در دادسرا رسیدگی شد که قرار منع تعقیب صادر شد. بخش دیگر در دادگاه کیفری استان رسیدگی شد که برای آن حکم برائت صادر شد و در واقع این مسئله اعتبار امر مختومه دارد. دادگاه و دادسرا نباید جواز رسیدگی دیگری را صادر می‌کردند و قرار است این دادگاه (شعبه ۷۹) احکام صادره در دادگاه کیفری و دادسرا و دادگاه نظامی و دادگاه انتظامی قضات را استعلام کند.

وی در پاسخ به این سوال که امروز آیا به پرونده کهریزک نیز رسیدگی شد یا نه٬ گفت: امروز بیشترین وقت مختص پرونده کهریزک بود و قرار است در مورد پرونده تامین اجتماعی استعلام‌هایی را از وزیر کار وصول کنند که هنوز وزیر به آنها پاسخ نداده و بعد از دریافت این استعلام‌ها٬ تاریخ بررسی بعدی اعلام خواهد شد.

مرتضوی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است از برخی از مسئولان مطلع پیرامون پرونده کهریزک به دادگاه دعوت شود گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم و چیزی به ما اعلام نکردند.

کد خبر : ۲۷۶۵۳۷