خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در قم مطرح کرد:

تحویل سلاح به تروریست‌ها٬ بدون احترام گذاشتن به دولت عراق

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دعوت کنگره آمریکا از یک مقام خارجی بدون هماهنگی با دولت آمریکا خلاف روند حاکمیت است٬ اما سلاح دادن به بخش‌های مختلف کشور عراق بدون هماهنگی دولت این کشور ناقض حاکمیت عراق نیست؟

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ علی لاریجانی در مراسم افتتاح خدمات و شبکه پهن باند استان قم با اشاره به برخی اخبار منتشر شده مربوط به کشور عراق گفت: طبق آخرین اخبار٬ غربی‌ها و به خصوص آمریکا قصد دارد به بهانه خدمت به مردم عراق و بدون احترام گذاشتن به دولت عراق خودشان مستقیماً به گروه‌های مختلف مردمی سلاح بدهند که مثلاً با تروریسم مبارزه کنند و مدعی هم هستند که این کار مخل کار حاکمیت نیست. در حالی که این کار مخل کار حاکمیت است.

وی با اشاره به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا اظهار داشت: اخیراً کنگره آمریکا یک موجود شیطانی را از رژیم صهیونیستی دعوت کرده بود که برایشان سخنرانی کنند و دولتمردان آمریکا هم در مقابل این کار کنگره موضع گرفتند که این کار و دعوت از یک مقام خارجی بدون هماهنگی‌های حاکمیتی خلاف روند حاکمیت آمریکا است و البته موضع معقولی بود؛ دولتمردان آمریکا به اعضای کنگره گفتند که شما بدون توجه به مختصات حاکمیت جلسه کنگره را برگزار کردید و شاهد بودیم که رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا صراحتاً در مقابل کار این کنگره موضع گرفتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چطور است که دعوت کنگره آمریکا از یک مقام خارجی بدون هماهنگی با دولت آمریکا خلاف روند حاکمیت است٬ اما سلاح دادن به بخش‌های مختلف کشور عراق بدون هماهنگی دولت این کشور ناقض حاکمیت عراق نیست؟

لاریجانی افزود: معلوم است که قصدشان چیست؛ آنها چون دیده‌اند دولت عراق در مبارزه با داعش موفق بوده و فداکاری‌های مردم رشید عراق را که کار بزرگی کرده و آزادی استان‌های عراق را دیدند٬ می‌خواهند در این موفقیت‌ها اخلال ایجاد کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خطاب به دولتمردان آمریکایی خاطرنشان کرد: اگر به مبارزه با تروریسم اهمیت می‌دهید٬ باید دولت عراق را در توانمندسازی نیرو‌ها کمک کنید٬ نه اینکه به گروه‌های مختلف عراقی سلاح دهید٬ چراکه ممکن است با تحریک شدن از سوی جریان‌های مختلف به روی هم سلاح کشیده و به جای مبارزه با تروریسم٬ به جنگ داخلی مشغول شوند.

لاریجانی گفت: با توجه به این موضوعات باید گفت که علاوه بر جنگ سخت و جنگ نرم، جنگ عریان هم داریم و این‌‌ همان است که همان‌ها به صورت علنی و بدون هماهنگی با دولت عراق به گروه‌های مختلف مردم عراق سلاح می‌دهند.

کد خبر : ۲۷۴۳۰۵