خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نشست خبری با همتای فیلیپینی خود:

تهران و مانیل نقاط نظر مشترکی ‌برای ‌ایجاد امنیت ‌در منطقه دارند

رئیس مجلس با اشاره به بروز بحران‌های در منطقه به ویژه مسئله تروریسم گفت: خوشبختانه ایران و فیلیپین در رابطه با ایجاد امنیت در منطقه نقطه نظرات مشترکی دارند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با فلسیانو بلمونته رئیس مجلس نمایندگان فیلیپین دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در نشست خبری با همتای فیلیپینی خود گفت: خوشحالیم امروز ریاست پارلمان این کشور و همراهانشان میهمان ایران بودند و در اینجا از آقای دلمونته برای حضور در ایران تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: در دیدار امروز با همتای فیلیپینی برخی موضوعات و مسائل مختلف به ویژه بالا بردن سطح روابط پارلمانی و گسترش همکاری‌های اقتصادی بحث و صحبت شد و برخی از چالش‌های دو کشور و مسائل مهم منطقه و تاثیرات جهانی آن مورد تروریسم و بحران سازی در منطقه مورد رسیدگی قرار گرفت.

لاریجانی افزود: همچنین در دیدار امروز مسائلی مانند بحران سوریه و یمن و نقش برخی کشورهای منطقه در بحران سازی مورد بررسی قرار گرفت. البته در این حوزه به ویژه موضوع ایجاد امنیت در منطقه نظرات مشترکی داریم و همچنین اراده مشترکی برای بالا بردن سطح روابط تجاری بین دو کشور وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در این دیدار در رابطه با مسائل هسته‌ای جمهوری اسلامی بحث‌های سازنده‌ای صورت گرفت.

در این کنفرانس خبری همچنین فلسیانو بلمونته رئیس مجلس نمایندگان فیلیپین گفت: سفر ما به کشور ایران بسیار مثبت بوده و ما از این اتفاق بسیار خوشحال هستیم، البته دو کشور ایران و فیلیپین دارای روابط ۵۰ ساله بوده و ارتباطات و روابط دو کشور تاکنون دوستانه و صمیمانه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ما معتقدیم که ایران نیروی ثبات بخش در منطقه است، افزود: قطعا ایران به نقش خود در منطقه ادامه خواهد داد، از طرفی دیگر در دیدار امروز با دکتر لاریجانی رئیس مجلس ایران درباره مسائل مختلف منطقه بحث و گفت‌وگو کردیم.

بلمونته با تاکید بر اینکه قطعا احترام به کشور‌ها و انسان‌ها باید در دستور کار همه قرار داشته باشد، گفت: در دیدار امروز در رابطه با مقوله تروریسم که همه کشور‌ها را تهدید می‌کند بحث و گفت‌وگو شد.

کد خبر : ۲۷۳۶۵۹