خبرگزاری کار ایران

بروجردی در مراسم تشییع همسر آیت‌الله جنتی:

موضع گیری های ترکیه مورد قبول ایران نیست

یک نماینده مجلس نهم گفت: پیوسته به کشور همسایه یعنی ترکیه احترام گذاشته‌ایم اما موضع‌گیری‌های ترکیه به هیچ وجه قابل قبول نیست و مردود است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علاءالدین بروجردی در حاشیه مراسم تشییع پیکر همسر آیت‌الله جنتی در جمع خبرنگاران در مورد اظهارات اخیر مسئولان کشور ترکیه درباره ایران، گفت: سوریه مثال بارزی از سیاست‌های شکست‌خورده ترکیه در منطقه است و ترکیه سال‌هاست با ایجاد تسهیلات برای تروریست‌ها و ایجاد شرایط برای آموزش آنها و اعزام آنها به سوریه حتی رعایت حق همسایگی کشور اسلامی سوریه را نیز نکرد و سیاست‌های این کشور که به دنبال تغییر ساختار سیاسی سوریه بود در این کشور شکست خورد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد سیاست‌های کشور ترکیه در عراق گفت: ترکیه در منطقه سیاست مشابهی نظیر عراق را دنبال کرد.

وی همچنین ادامه داد: ما پیوسته به کشور همسایه یعنی ترکیه احترام گذاشته‌ایم اما چنین موضع‌گیری‌هایی به هیچ وجه قابل قبول نیست و مردود است. چرا که ایران این افتخار را در میان 57 کشور اسلامی دارد که بنیانگذار دارالتقریب و منادی وحدت در جهان اسلام است. نکاتی که مسئولان کشور ترکیه اعلام کرده‌اند که ایران دنبال حاکمیت شیعه در منطقه است، نکته بسیار غلطی است چرا که به عنوان مثال مبارزان فلسطینی از برادران اهل سنت در منطقه هستند و بسیاری از کشورهایی که دریافت‌کننده کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با رژیم صهیونیستی، از برادران اهل تسنن هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآورشد: امیدواریم موضعی که کشور ترکیه در آن قرار گرفته است تغییر کند.

کد خبر : ۲۶۲۳۳۹