خبرگزاری کار ایران

ظریف در پاسخ به ایلنا:

با کمک همه کشورها آتش جنگ در سوریه خاموش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۹۱

ما تلاش داریم و صحبت کردیم تا هرگونه کمک رسانی انسانی که بتوانیم انجام دهیم. البته تفاوت هایی میان ایران و ترکیه درباره سوریه وجود دارد که امیدواریم با کاهش این تفاوت ها، با کمک همه آتش جنگ در سوریه خاموش شود و به سمت راه حل سیاسی برویم.

محمدجواد ظریف پس از نشست خبری خود با داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره سفر هفته آینده خود به عمان و کویت توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر امور خارجه گفت: هفته آینده به منظور برگزاری کمیسیون مشترک سفری به کویت خواهم داشت و با مقامات کویتی دیدار داریم و سفر به عمان نیز به همین ترتیب است.

ظریف ادامه داد: همانطور که قبلا اعلام کرده ام به روابط با کشورهای منطقه به عنوان یک اولویت مهم سیاسی نگاه می کنیم و لذا این سفرها در اولین فرصتی که بنده پیدا کرده‌ام انجام می‌شود.

وزیر امور خارجه در خصوص سفر خود به عراق گفت: البته بنده قبلا نیز یک سفر به عراق داشته‌ام که اولین سفرم بود. و این دومین سفر منطقه ای است که نشان دهنده اهمیت دادن جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دوست و برادر است و امیدواریم این روابط روز به روز بهتر شده و سوء تفاهمات موجود نیز برطرف شود.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا به عربستان نیز سفری خواهید داشت اظهار داشت: به عربستان هم سفر خواهم کرد اما زمان دقیق آن معلوم نشده است.

وی درباره سفر نوری مالکی به ایران نیز گفت: ما روابط بسیار خوبی با عراق داریم و سفر نوری مالکی در ادامه گفتگوهای سیاسی پیشین است و امیدواریم در سفر با ایشان همکاری های بیشتری داشته باشیم.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوال ایلنا در رابطه با نقاط اختلاف ایران و ترکیه در موضوع سوریه، اظهار داشت: ما تلاش داریم و صحبت کردیم تا هرگونه کمک رسانی انسانی که بتوانیم انجام دهیم. البته تفاوت هایی میان ایران و ترکیه درباره سوریه وجود دارد که امیدواریم با کاهش این تفاوت ها، با کمک همه آتش جنگ در سوریه خاموش شود و به سمت راه حل سیاسی برویم.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا ترکیه و ایران در مورد سوریه به موضع مشترکی رسیده اند بیان کرد: ما در بسیاری از موارد دارای موضع مشترکی هستیم اما تفاوت هایی درنگاه هایمان نیز وجود دارد که امیدواریم این تفاوت ها را برای رسیدن به صلح کنار بگذاریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز