خبرگزاری کار ایران

ظریف در نشست خبری مشترک با ولید المعلم:

مقاومت مردم سوریه و عراق چهره کریه افراط را آشکار کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۸۵

ما با کمک جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنیم به یک راه حل سیاسی مبتنی بر گفت‌و‌گو بدون دخالت نیروهای خارجی برای حل مشکل سوریه برسیم.

نشست مشترک وزیر امور خارجه کشورمان با همتای سوری خود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف در نشست خبری مشترک با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه گفت: منطقه ما امروز با یک بحران بزرگ منطقه‌ای و جهانی رو به رو است که هزینه اصلی آن را مردم سوریه و عراق پرداخت کرده‌اند.

وی گفت: مقاومت بزرگ ملت سوریه در برابر موج افراط و تروریسم که با حمایت تاریخی و به دلیل اهداف نامشروع کشورهای دیگر بر این ملت و مردم مناطق دیگر در جهان تحمیل شده است ستودنی است.

ظریف تاکید کرد: مقاومت مردم سوریه و عراق چهره کریه افراط را برای مردم دنیا آشکار کرده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل درک عمیقی که از این خطر در منطقه داشت از ابتدا در کنار مردم سوریه و عراق برای مقابله با این خطر حضور داشته است و همچنان در ادامه این‌ها به دولت و مردم این کشور کمک می‌کند.

ظریف با اشاره به اینکه امروز برای همه دنیا معیار‌ها و سیاست‌های غیرمنطقی اهمیت ندارد، گفت: معضل جدی در برخورد با افراط اقدامات خارجی نیست بلکه راهکار رسیدن به این درک است که باید در منطقه از رشد تروریسم جلوگیری کرد.

وی شکل‌گیری چنین گرایش‌هایی در منطقه را معضلی برای همه جهان توصیف کرد و گفت: به گفته سازمان ملل امروز بیش از ۸۰ کشور جهان در اثر فعالیت‌های نیروهای داعش و جبهه‌النصره درگیر هستند و مردم بسیاری از این کشور‌ها به اسم اسلام، فریب این گروه‌ها را خورده‌اند اما تمام هدف آن‌ها خراب کردن چهره رحمانی اسلام است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به گفت‌و‌گوهای خود با همتای سوری‌اش گفت: امروز درباره روش‌های پیگیری مبارزه با گروه‌های افراطی در منطقه با جناب ولیدالمعلم صحبت داشتیم و قرار است علاوه بر مباحثسیاسی و همکاری‌های منطقه‌ای در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز این مبارزه صورت بگیرد.

محمدجواد ظریف تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تجاوز علیه سوریه را محکوم می‌کند و در همکاری‌های خود به این ملت کمک می‌کند. آنچه که در ‌‌نهایت کار مهم است مقاومت برای دفاع از کشورشان و حیثیت‌ ملی‌شان است و مردم ایران نیز در کنار ملت سوریه هستند.

ظریف تاکید کرد: ما به دنبال پایان دادن به خونریزی و رسیدن به راه‌حل سیاسی هستیم و خوشحالیم که دولت سوریه نیز در این زمینه با ما هم نظر است. امیدواریم در کمک و همکاری با یکدیگر بتوانیم نتایج مطلوبی را به دست بیاوریم.

در ادامه این نشست ولیدالمعلم، وزیر امور خارجه سوریه با قدردانی از رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران گفت: هدف عمده این سفر تشکر و قدردانی ملت سوریه از مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای و ملت ایران است که با حمایت خود از ملت سوریه در جهت تقویت مقاومت‌ها علیه گروه‌های افراطی بوده‌اند.

ولیدالمعلم به پیروزی ملت سوریه علیه تروریسم تاکید کرد و گفت: امروز ما در سوریه در معرض توطئه‌ای قرار گرفتیم که طرف‌های آن با بی‌شرمی مانند امریکایی‌ها و برخی کشورهای منطقه مانند ترکیه عربستان و قطر همکاری خود را ادامه می‌دهند.

وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: این کشور‌ها درک نکردند که در واقع با توطئه‌چینی علیه سوریه تروریسم را به کشورهای خود سوق می‌دهند. آن‌ها چه درک کنند یا نه در یک سنگر با اسرائیل قرار گرفته‌اند.

وی به تجاوز روز گذشته اسرائیل به سه شهر سوریه اشاره کرد و گفت: مردم این شهر‌ها الگویی برای قهرمانان ملی در مقابله با تروریست‌های جبهه‌النصره‌ هستند همانطور که نیروهای ما در اطراف فرودگاه با داعش مقابله کردند مردم نیز در کنار نیروهای ما به مبارزه پرداختند. امروز تعداد تلفات جبهه‌النصره و داعش بیشتر از نیروهای ائتلاف ملی بوده است.

وی با بیان اینکه سوریه به مقاومت خود در برابر گروه‌های افراطی ادامه می‌دهد، گفت: ما با کمک جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنیم به یک راه حل سیاسی مبتنی بر گفت‌و‌گو بدون دخالت نیروهای خارجی برای حل مشکل سوریه برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز