خبرگزاری کار ایران

عراقچی پس از نشست دوجانبه ایران وآمریکا:

بحث‌ها در نشست امروز بیشتر عملگرا و اجرایی بود

عضو ارشد هیات مذاکره کننده هسته ای ایران تاکید کرد: در نشست امروز بیشتر بحث‌ها عملگرا و اجرایی بود و با این روند شاید بتوان به راه حل ها نزدیک شد.

به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی امروز پس از پایان نشست دوجانبه میان ایران وآمریکا در لوزان سوییس در گفتگو با خبرگزاری صداو سیما با بیان اینکه نشست امروز در مجموع راضی کننده بود، گفت: روال کار کاملا مشخص است، بایددر همه موارد راه حل‌هایی پیدا و بعد همه راه حل‌ها باجزئیات کامل مکتوب شود. در این صورت است که می‌توان گفت به توافق نزدیک شدیم. 

معاون وزیر خارجه در پاسخ به این سوال که شما درباره غربی‌ها که از امروز درباره یادداشت مشترک یا تفاهم سیاسی لفظی تاپایان ۳۱مارس صحبت می‌کنند، چه نظری دارید، تصریح کرد: این عبارت هیچ اهمیتی ندارد. تنها هدف کم کردن اختلافات و رسیدن به راه حل است. 

وی تاکید کرد: تا قبل از این هدف، هیچ تاریخی نداریم و برای ما قابل پذیرش نیست. 

عراقچی در ادامه نشست دوجانبه امروز دوطرف را فشرده و سنگین ارزیابی کرد و گفت: در دو دور گذشته موفق شدیم به پیشرفت‌هایی دست پیدا کنیم و امیدواریم بتوانیم در این دوره هم این پیشرفت را ادامه دهیم، هرچند همچنان فاصله‌هایی وجود دارد زیراجزئیات مفصل و پیچیده است. 

عضوارشد تیم هسته‌ای ایران افزود: هم در بحث فنی و هم در بخش سیاسی، شکاف‌هایی وجود دارد اما مسائل فنی می‌تواند به بحث‌های سیاسی کمک کننده باشد و در ‌‌نهایت این تصمیم گیری‌های سیاسی است که به رسیدن به توافق نهایی کمک می‌کند. 

عراقچی با بیان اینکه همه هیات‌ها در این دوره تا روز جمعه وقت خواهند گذاشت، تصریح کرد: وزیران خارجه ایران و آمریکا تا روز جمعه در لوزان هستند و امیدوارم راه حل‌ها در همین چند روز برای کم کردن فاصله‌ها راهگشا باشند.

کد خبر : ۲۶۰۸۸۹