خبرگزاری کار ایران

بیانیه ایران درباره حق ذاتی خود برای دفاع در برابر حملات رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۱۰۱

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک، استناد تهران به حق ذاتی خود ذیل قوانین بین‌المللی برای دفاع در برابر حملات نظامی رژیم اسرائیل علیه اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه را تبیین کرد.

به گزارش ایلنا، نمایندگی ایران روز یکشنبه و در بیانیه‌ای تبیینی اعلام کرده که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ساعات پایانی ۱۳ آوریل ۲۰۲۴، با ده‌ها موشک و پهپاد، اهداف نظامی رژیم اسرائیل را مورد هدف قرار دادند. این اقدام در راستای اعمال حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برایدفاع از خود ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به‌ویژه حمله مورخ اول آوریل ۲۰۲۴ این رژیم علیه اماکن دیپلماتیک ایران که بر خلاف ماده ۲ (۴) منشور بود، صورت پذیرفت.

در این بیانیه آمده که اقدام جمهوری اسلامی ایران ضروری و متناسب بوده و اهداف نظامی را هدف قرار داده است. این اقدام به‌صورت دقیق برای به حداقل رساندن احتمال تشدید و جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان انجام شد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره اقدامات تهران در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: متعاقب حملات تروریستی و نظامی ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پایتخت جمهوری عربی سوریه، که آشکارا ناقض حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد بود، جمهوری اسلامی ایران بلافاصله طی مکاتبه‌ای با شورای امنیت، این نهاد را از اقدامات ناصواب بین‌المللی رژیم اسرائیل و همچنین حق ذاتی خود بر اساس قوانین بین‌المللی برای پاسخ به این‌گونه حملات نظامی تروریستی، آگاه ساخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز