خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری:

حمایت آمریکا از اسرائیل و حق وتو، سازمان‌های بین‌المللی را از انجام وظایف قانونی خود بازداشته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۴۶۸

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: متاسفانه با حمایت سیاسی آمریکا از یکسو و حمایت مستمر افراطی از حق وتو در سازمان ملل و شورای امنیت عملا شاهد این بودیم که این مسائل این سازمان‌ها را از انجام وظایف مشخص و قانونی خود بازداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در آخرین نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در سال جاری ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان به تمامی مسلمانان در اقصی نقاط جهان و به ویژه ملت ایران و همچنین فرارسیدن روز شهید، گفت: ماه رمضان امسال قطعاً یک نقطه عطفی خواهد بود در ابراز حمایت قوی‌تر از ملت مظلوم فلسطین و اعلام همبستگی با این مردم مظلوم اما قهرمان. ما اطمینان داریم که امسال روز جهانی قدس هم یک روز متفاوت خواهد بود‌ و با شکوه بیشتری در کشورهای منطقه و جهان مراسم باشکوه‌تری برگزار خواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی پیرامون شنیده‌های پیشین درخصوص آتش‌بس موقت و در مقابل فشار هرچه بیشتر به مردم غزه و تلاش برای رسیدن به آتش بس موقت، اظهار داشت: علیرغم سپری شدن بیش از ۵ ماه از ۷ اکتبر متاسفانه شاهد یک بی‌عملی در کشورها و سازمان‌های بین‌المللی ازجمله شورای امنیت هستیم. متاسفانه با حمایت سیاسی آمریکا از یکسو و حمایت مستمر افراطی از حق وتو در سازمان ملل و شورای امنیت عملا شاهد این بودیم که این مسائل این سازمان‌ها را از انجام وظایف مشخص و قانونی خود بازداشته است.

کنعانی در ادامه ارسال کمک‌های هوایی از سوی آمریکا را «اقدامی مضحک» خواند و خاطرنشان کرد: آمریکا تسلیحاتش را به طور مستمر صادر می‌‌کند و در راستای توجیه سیاست جنگ طلبانه خود با برخی اقدامات نمایشی و ارسال کمک‌های هوایی که در نتیجه آن شاهد جراحت و شهادت جمعی دیگر از مردم فلسطین بودیم، تلاش می‌کند وجهه جنگ طلبانه خود را نزد افکار عمومی دنیا اصلاح کند.

وی ادامه داد: افکار عمومی دنیا به نقش مکرر دولت آمریکا وقوف کامل دارد و در نتیجه این اقدامات نمایشی، دیدگاه‌ آنها نسبت به ماهیت جنگ طلبانه آمریکا تغییر نخواهد کرد. انتظار مردم فلسطین این است که شاهد تلاش موثر و منسجم و متحد برای توقف فوری جنگ باشیم تا این ملت در ماه رمضان بتوانند با آرامش نسبی بهتری این ماه را سپری کنند و زمینه ارسال کمک‌های انساندوستانه فراهم شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه تحریم ایران شامل دارو نبوده است، اظهار کرد: مردم ایران نتوانستند داروهای حیاتی خود را دریافت کنند که نتیجه تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا بوده است. تعدادی از کشورها از صدور داروهای مورد نیاز بیماران خاص در ایران پرهیز کرده و دلیل آن را نگرانی از اعمال تحریم‌ها و تنبیه‌های اقتصادی دولت آمریکا علیه شرکت‌های دارویی خود اعلام کردند. در نتیجه‌ی تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا شرکت صادرکننده پانسمان‌های خاص بیماران پروانه‌ای از صدور پانسمان‌ها خودداری کرد.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از بیماران ما به دلیل عدم دریافت داروها جان خود را از دست دادند. این نوعی از دورویی و نفاق نزد دولت آمریکاست که در عین تحریم‌های گسترده و ظالمانه و فراگیر و غیرقابل تفکیک بر همه اقلام صادراتی مورد نیاز ملت ایران، ریاکارانه اعلام می‌کند ما هیچگاه مانع صدور داروها به ایران نبودیم. ملت ایران دشمنی آمریکا را در طول سالیان متمادی با تمام وجود خود حفظ کرده و اظهاراتی از این دست تغییر دهنده دشمنی‌های عمیق دولت آمریکا علیه ملت ایران نیست و ملت ایران این دشمنی‌ها را فراموش نخواهد کرد.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز