خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا مطرح شد؛

استفاده از تمام ظرفیت بانک مرکزی برای کنترل التهاب بازار ارز در ۲۰ روز اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۱۶۴

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در خصوص التهاب و هیجانی که در ۲۰ روز اخیر به وجود آمد، بانک مرکزی به شکل کاملا جدی ورود کرد و سیاست در آینده هم همین موضوع خواهد بود و بانک مرکزی از تمام ظرفیت قانونی خود استفاده کرده و می‌کند تا ثبات بازگردد.

به گزارش ایلنا، احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی این‌که طی چند روز گذشته به یکباره شاهد نوسان قیمت ارز و طلا بودیم سیاست دولت در این خصوص چیست و چه اقداماتی انجام داده است، بیان کرد: بله، مجموعا تایید می‌کنم‌، سیاست دولت و تدابیر بانک مرکزی متمرکز بر کاهش نوسانات و بازگشت ثبات بر بازار است و بانک مرکزی از تمام ظرفیت قانونی خود استفاده کرده و می‌کند تا ثبات بازگردد.

وی یادآور شد: در خصوص التهاب و هیجانی که در ۲۰ روز اخیر به وجود آمد، بانک مرکزی به شکل کاملا جدی ورود کرد و سیاست در آینده هم همین موضوع خواهد بود. به جهت این‌که هدف مهار تورم به عنوان عامل کوتاه‌مدت حتما مستلزم ثبات در بازار است، هرگونه بی‌ثباتی در بازار ارز کشور، هدف‌گذاری مهار تورم را دچار وقفه خواهد کرد.

خاندوزی گفت: این امر جز تاکیدات بسیار جدی آقای رئیس جمهور در جلسات ستاد اقتصادی دولت است و   بارها این را گوشزد کردند‌. در بخش‌های عرضه منابع ارزی ناشی از صادرات و رفع تعهدات در این بخش یا در جایی که تقاضایی برای واردات صنعتی دارو و درمان و کالای اساسی وجود دارد، همگی معطوف  به تاکیداتی که رئیس جمهور دارد، بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز