خبرگزاری کار ایران

واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با ایلنا:

باید در مورد نفوذی‌ها مراقبت‌های بیشتری صورت بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۴۹۴

سوء‌مدیریت‌ها و سوء‌رفتارها را به پای نظام نگذاریم

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: چالش‌ها، سختی‌ها و مشکلات زیادی داریم که برخی از این چالش‌ها ناشی از سوء‌مدیریت‌ها و سوء‌رفتارها است و نباید این را به پای نظام بگذاریم چراکه مردم نظام و انقلاب را دوست دارند.

امیررضا واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب، ما چه آرمان‌هایی در لحظه انقلاب داشتیم، چه مقدار به آن‌ آرمان‌ها دست پیدا کردیم و چه مقدار از آن دور شدیم، گفت: شعاری که در اول انقلاب مطرح کردیم، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود و خوشبختانه می‌بینیم، تنها کشوری در دنیا هستیم که استقلال خودمان را حفظ کردیم و بابت این استقلال هم هزینه پرداخت کردیم. هزینه این استقلال آن است که مورد هجوم و هجمه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جهان هستیم. اگر هر کشوری بخواهد مستقل باشد سختی‌های خودش را دارد و اگر هم بخواهد وابسته باشد، دیگر هیچ هویتی به عنوان یک هویت ملی برایش باقی نمی‌ماند. چرا که امروز ثابت‌شده که قدرت‌های بزرگ به دنبال بی‌هویت کردن کشورها بوده و به دنبال این هستند که سیطره خودشان را بر کشورها داشته باشند. چه بسا کشورهای زیادی هستند که زیر سیطره کشورهای قدرتمند قرار دارند و هیچ چیزی از خودشان ندارند.

وی افزود: وقتی می‌گوییم استقلال یعنی سعی کنیم آنچه را که مورد نیازمان است، بتوانیم با تلاش و کوشش از ظرفیت‌های انسانی و منابع طبیعی به دست بیاوریم. به یاد داریم، یک روزی در این مملکت برای جزئی‌ترین کارهایمان به لحاظ فنی و دانشی وابسته بودیم و مستشاران آمریکایی در حوزه‌های مختلف حضور داشتند و ما هیچ اراده‌ای از بابت اینکه بتوانیم در حوزه‌های مختلف خودکفا شویم، نداشتیم. همان‌طور که خود هویدا نقل می‌کرد، در صنعت نفت ایران، انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها ورود سگ را با یک ایرانی ممنوع کردند و کاپیتولاسیون چه بلایی بر سر این کشور آورده بود که ما هیچ اراده و نوآوری نداشتیم. اگر بنا بود کسانی باشند که بتوانند به سمت خودباوری‌ها بروند با آنها برخورد می‌کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران افتخار این را دارد که به لحاظ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی روی پای خودش ایستاده است. هرچند که سختی‌ها و مرارت‌های زیادی را تحمل کرده و می‌کنیم، اما مستقل بودن قطعا هزینه و سختی‌هایی دارد. ولی به هرجهت آن چیزی که مسلم است دنیا پذیرفته که جمهوری اسلامی ایران کشوری خودباور است. هرچند چالش‌هایی را هم پیش رو داشتیم و داریم. کم‌کاری‌ها توسط برخی افرادی که نظام انقلاب و ارزش‌ها برایشان مهم نیست، رخ داده که ما از آن صدمه خوردیم.

وی افزود: نکته دیگری که وجود دارد این است که در تمام نظام‌های سیاسی دنیا، افراد فرصت‌طلب، جاه‌طلب و افرادی که خودشان، تشکل و حزبشان بر خواست مردم اولویت دارد وجود داشته و ما در حوزه دموکراسی در زمانه‌ای که دنیا به آن باور نداشته اما شعار آن را می‌دهد، بهتر از دنیا هستیم و می‌توانیم بگوییم به طور متوسط هر سال انتخابات داریم و این یک موضوع بسیار با اهمیت است. اگر در انتخاب‌مان چالش داریم، آن بحث جداگانه‌ای است. واقعیت امر این است که امروز می‌توانیم ادعا کنیم سرنوشت کشور در دست خود مردم قرار دارد و شاهد هستیم در دنیا انتخابات برگزار می‌شود اما در جای دیگر تعیین و تکلیف می‌شود. چه بسا در آمریکا که ادعای دموکراسی دارد، انتخابات ریاست‌جمهوری‌شان همواره با چالش مواجه است و آن رأی مردم نیست، بلکه رأی الکترال‌ها هست که مشخص می‌کنند چه کسی رئیس‌جمهور شود. لذا رأی مردم اصلا ارزش پیدا نمی‌کند.

واعظ آشتیانی تصریح کرد: در کشور ما رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس و شوراهای شهرها مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند. این واقعیتی است که ما داریم با آن زندگی می‌کنیم البته چالش‌ها، سختی‌ها و مشکلات زیادی هم داریم که برخی از این چالش‌ها ناشی از سوء‌مدیریت‌ها و سوء‌رفتارها است و نباید این را به پای نظام بگذاریم چراکه مردم نظام و انقلاب را دوست دارند. چه بسا در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن همواره در بدترین‌ شرایط سیاسی مردم حضور پررنگ دارند که نشان داده نظام را از مسئولینی که ناکارآمد هستند، جدا می‌دانند. بابت این نظام خون‌های زیادی دادیم و باورهای‌مان را هیچ‌گاه با بی‌کفایتی برخی افراد در عرصه‌های مختلف و در ۴۴ سال معامله نکردیم.

وی در پاسخ به این سوال که برای تداوم مسیر انقلاب به چه مواردی نیاز داریم و چالش‌ها به چه شکلی قابل حل است تا مسیر امروز تداوم داشته باشد، گفت: بصیرت یک واقعیت انکارناپذیر است و صرفا مربوط به احزاب سیاسی نیست. در عرصه‌های مختلف باید بصیرت وجود داشته باشد. آحاد مختلف باید نگاه‌شان عمیق باشد و ببینند که واقعا دشمن در این کشور به دنبال چه چیزی است. یک بخشی از مشکلات‌مان دشمن بیرونی است و بخشی دیگر افراد ناکارآمد یا به تعبیری، دشمن داخلی است که پاشنه‌های آشیل ما هستند. در مورد بحث نفوذی که بارها و بارها رهبر انقلاب از آن یاد کردند، باید مراقبت‌های بیشتری در کشور ما صورت بگیرد؛ چراکه ما داعیه انقلاب اسلامی را داریم. داعیه یک کشور مستقل را داریم و باید در انتخاب افراد تلاش و بصیرت بیشتری داشته باشیم.

واعظ آشتیانی افزود: ما برای استمرار انقلاب اسلامی و برای اینکه بتوانیم سینه به سینه انقلاب را به نسل‌های آینده منتقل کنیم، باید تلاش کنیم تا کارآمدی در کشور را روز به روز بیشتر کنیم. به واسطه نیروهای خلاق و کارآمد و دانشمند، رشد و پیشرفت و حمایت از آنان را به سمت و سویی ببریم که استقلال و آزادی ما تضمین شود. ما به واسطه آدم‌ها و نیروهای کارآمد می‌توانیم به یک نتیجه مثبت برسیم تا آیندگان نسبت به وضعیت موجود خوشبین باشند و آیندگان هم همین مسیر را با یک استمرار بهتر دنبال کنند. ما باید انقلاب‌ اسلامی را مثل یک مسابقه دوی امدادی حرکت ‌دهیم. یعنی هر دولتی، هر عصری، هر زبانی این گوی دوی امدادی را به جامعه بعدی بسپرد و جامعه بعدی با استفاده از فضای فرهنگی که در کشور وجود دارد، آن مسیر را ادامه دهد. 

وی تصریح کرد: امروز فضای فرهنگی در نظام سیاسی ما بسیار مهم است. فرهنگ یعنی عمل ما. عمل ما باید به گونه‌ای باشد که نشان دهد می‌خواهیم بهتر و بهترین باشیم. برای آنکه بهترین باشیم باید از ظرفیتمان خوب استفاده کنیم. از آزمون و خطا در حوزه‌های مختلف پرهیز کرده و از فرمول راه بنداز جا بنداز دوری کنیم. به این سمت حرکت کنیم که زمان‌شناس و ظرفیت شناس هستیم و می‌توانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم. مدیران ارشد کشور باید به سمت و سویی حرکت کنند که آیندگان، خوشبین به آینده نظام و انقلاب باشند. نیروهای جوان و مستعد کشور احساس آرامش و امنیت کنند تا اقتصاد کشور را با سازوکارهای درست و منطقی به سمتی ببریم که امید برای نسل آینده روشن باشد. در پایان بگویم که حضرت امام (ره) فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسیب نرسد. نظام ما مبتنی بر ولایت فقیه است و تا زمانی که ما پشتیبان ولایت فقیه باشیم، به این کشور هیچ صدمه‌ای نخواهد خورد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز