خبرگزاری کار ایران

تولیت آستان قدس رضوی:

معجزه قرآن کریم در دوران معاصر با انقلاب اسلامی ایران، تبلور یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۲۹۷

حجت‌الاسلام مروی در جمع چهرهای برتر قرآنی نیروهای مسلح در مشهد، گفت: در زمان معاصر ما معجزه قرآن مجید در انقلاب اسلامی ایران تبلور یافته است، امام خمینی(ره) با عمل به قرآن بنای انقلاب اسلامی ایران بنیان نهادند.

به گزارش ایلنا، سی‌چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم، ویژه پایور و وظیفه، با میزبانی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مجتمع امامت مشهد برگزار شد.

در این محفل قرآنی، حجت‌الاسلام‌ احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی با تبریک عید مبعث، اظهار کرد: قرآن کریم، مهم‌ترین معجزه پیامبر اسلام و بزرگترین اعجاز انبیا به شمار می‌آید زیرا معجزه هیچ یک از پیامبران به منزلت کلام‌الله مجید نمی‌رسد.

وی در تشریح سخنان خود گفت: هریک از پیامبران اولوالعزم در عصر و زمان خود دارای معجزاتی بودند که این معجزات؛ مختص به همان عصر و زمان می‌بود و پس از آن انبیا دیگران معجزه کارآیی نداشت مانند تبدیل شدن عصای حضرت موسی(ع) و شفا دادن بیماران لاعلاج توسط حضرت عیسی(ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه معجزات انبیا برای هدایت انسان‌ها است، افزود: قرآن؛ به عنوان معجزه پیامبر اسلام (ص) تا قیامت برای بشریت زنده، کارساز و حیات‌بخش است و حقیقتش در قیامت برای همگان مشخص می‌شود. یکی از بزرگان اهل سنت در کتابی به نام "توابین" شرح حال افرادی را آورده است که به واسطه آیات قرآن کریم، توفیق بازگشت و توبه را پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمان معاصر ما معجزه قرآن مجید در انقلاب اسلامی ایران تبلور یافته است، در ادامه یادآور شد: امام خمینی(ره) با عمل به آیه ۴۶ سوره سبا (قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى...)بنای انقلاب اسلامی ایران را بنیان نهادند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در برکات نظام جمهوری اسلامی ایران همین بس که امروز شاهدیم که در بدنه نیروهای مسلح کشور؛ حافظ و مُدرس قرآن داریم و حال آنکه در رژیم پهلوی، به قدری شرایط برای عناصر مومن بسته بود که هرگاه درجه‌دار و یا سربازی اگر می‌خواست در پادگانی اقامه نماز داشته باشد؛ بایستی به دور از دید همگان و مخفیانه عبادت می‌کرد!

وی در پایان صحبت خود تاکید کرد: حفظ و قرائت قرآن کریم؛ مقدمه‌ای ست برای فهم و عمل به این کتاب آسمانی. همان‌طور که اشاره کردم، گاهی اوقات فقط یک آیه از این کتاب الهی؛ فردی را متحول می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز