خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه:

غیرحضوری شدن خدمات دفاتر اجتناب‌ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۵۹۰

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: غیرحضوری شدن خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اجتناب ناپذیر است و با این تغییر، مدل درآمدی دفاتر نیز تغییر می‌یابد.

به گزارش ایلنا، محمد کاظمی فرد در همایش فصلی نمایندگان استانی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور که روز دوشنبه نهم بهمن برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تثبیت و تغییر نگرش در دفاتر، افزود: نگاه‌ها باید معطوف به آینده و رو به جلو و پیشرو باشد.

وی با طرح این پرسش که افق پیش رو و آینده دفاتر چگونه است، با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۰۰ دفتر در سراسر کشور، اظهار داشت: اکنون ۱۲۰۰ فکر و ایده در سراسر کشور وجود دارد و منتظر هستیم با توجه به اینکه مدیران دفاتر در میدان عمل حاضرند، ایده‌ها و نوآوری‌ها و بهترین تجارب خود را به اشتراک بگذارند.

 رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به توسعه سبد خدمات دفاتر و تنوع بیشتر در ارائه خدمات اضافه کرد: انتظار داریم جلسات صرفاً به جمع‌بندی مشکلات ختم نشود، زیرا که همیشه مشکلات در هر سطح وجود دارد؛ بنابراین رویکرد‌ها باید معطوف به آینده باشد و پیشنهاد‌ها از سوی مدیران دفاتر برای تنوع هرچه بیشتر ارائه خدمات چه در واحد‌های قضایی و ستاد قوه قضاییه و چه سازمان‌های مرتبط با دستگاه قضایی اعلام شود.

وی از مدیران دفاتر خدمات الکترونیک خواست برای تسهیل راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک جهت ارائه خدمات به ایرانیان خارج از کشور ایده‌های پردازش شده و پیشنهاد‌های خود را ارائه دهند. اکنون برای اجرای این ایده مشکلاتی وجود دارد و سختی‌هایی در این حوزه هست که باید با همفکری و مشارکت مدیران دفاتر برطرف شود.

کاظمی فرد درباره نظام تعرفه‌گذاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: مدیران پیشنهاد دهند که برای این حوزه با لحاظ کردن شرایط جامعه، مردم، تورم و وضعیت اقتصاد و معیشت دفاتر چه مدل و راهکاری می‌توان اندیشید و راهکار‌های مناسب چیست و باید دید صرف اینکه سالانه یک درصد معین به تعرفه‌ها اضافه شود، کافیست یا باید مدل‌ها و ایده‌های دیگری برای نظام تعرفه‌گذاری در نظر گرفت.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اصلاح روش‌ها و به‌روزرسانی امور گفت: با روش‌های سنتی و قدیمی نمی‌توان پاسخ‌های جدید گرفت و باید با ایده‌های جدید و خلاقانه برای امور قضایی دفاتر برنامه‌ریزی معطوف به آینده داشت.

کاظمی فرد تصریح کرد: انتظار این است مدل تعرفه و درآمد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با توجه به توسعه سبد خدمات دفاتر پیشنهاد و طراحی شود.‌ اصلاح زیرساخت نرم‌افزاری از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات و اصلاح سخت‌افزاری امکانات از سوی کانون در حال پیگیری است تا در سال آینده در این زمینه اتفاقات خوبی رقم بخورد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به انتخابات دفاتر را مقوله‌ای مهم و جدی عنوان کرد و در این باره اظهار داشت: انتخابات رویداد مهمی است که با مشارکت بیشتر می‌توان در ساختار جدید نمایندگانی برای پیگیری مطالبات برگزید.

سومین همایش فصلی نمایندگان استانی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور روز دوشنبه نهم بهمن با حضور اعضای هیات مدیره، مدیرعامل کانون، نمایندگان استانی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و مدیران دفاتر برگزار شد.

شایان ذکر است، خانواده بزرگ کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با شعار «دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، از مردم برای مردم» در حدود بیش از ۱۲۰۰ دفتر با نیرو‌های متعهد و متخصص در سراسر کشور، در تحقق «قوه قضاییه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی» در همکاری با مرکز آمار و فناوری اطلاعات دستگاه قضایی، همواره مشغولِ خدمت‌رسانی به عموم مردم شریف ایران اسلامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز