خبرگزاری کار ایران

ضرغامی در جمع خبرنگاران:

برای تحول در گردشگری اول باید نگاه مسئولان را متحول کنیم/ روحانیون نباید فقط خطبه بخوانند و انتقاد کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۰۰۷

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت برای تحول در گردشگری اول باید نگاه مسئولان را متحول کنیم، اول باید بعضی‌ها را توجیه کنیم. روحانیون باید درب مساجد را باز بگذارند تا گردشگران بتوانند در جاده ها از سرویس بهداشتی استفاده کنند. آنها نباید فقط خطبه بخوانند و انتقاد کنند.

به گزارش ایلنا، عزت‌الله ضرغامی، امروز، چهارشنبه پس از پایان  جلسه هیات  درباره حاشیه‌های سفرش به اردبیل گفت:گفتند من در اردبیل چلوکباب خوردم، من اصلا چلوکباب نخوردم، در سفرهای استانی در وَن می‌نشینیم در وَن ساندویچ و نوشابه می‌خوریم و جلسه می‌گذاریم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد:باید اول در نگاه مسئولان به گردشگر تحول ایجاد کرد، در مساجد را باز کنید تا گردشگران بتوانند نماز بخوانند. گردشگر خارجی سرویس بهداشتی ندارد و متاسفانه خادم مسجد این افراد را از مسجد پرت کرده بیرون و گفته شما نجس هستید! در حالی که گردشگر نجس نیست و پاک است.

وی : در دوره جدید مجموعه استان‌هایی به عنوان پایتخت گردشگری فعال شده‌اند و در حوزه گردشگری ماموریت روشنی در رابطه با این استان‌ها تعریف شده است که آخرین موردش درباره یزد است. آقای فاطمی استاندارد محترم یزد در جلسه مشترک دولت و مجلس گزارشی اعلام کردند. هدف ما از برگزاری برنامه های این چنینی که از مازندران و اردبیل و یزد شروع شد، معرفی مناسب کشور به عنوان ظرفیت گردشگری است. هدف دیگر همراه کردن دستگاه و سازمان های مختلف به ویژه در استان‌هاست که امکانات مناسب را برای گردشگری فراهم کنند. 

ضرغامی با بیان این که فهم درستی از گردشگری در کشور ما وجود ندارد، عنوان کرد:در اردبیل نشست پایتخت گردشگری را برگزار می کنیم. روحانی سرشناسی سخنرانی می کند و می پرسد چرا وزارت گردشگری این قدر شلوغ کرده است؟ ما مشکل اشتغال داریم و کاش وزیر کار به جای وزیر گردشگری می آمد. ایشان فکر می کند شغل و اشتغال چیزی است در کیف و خورجین وزیر راه قرار گرفته و او می تواند هزار شغل به مردم بدهد. در حالی که ما معتقدیم وقتی گردشگری رونق بگیرد اولین تاثیرش اشتغال است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این که برای تحول در گردشگری اول باید نگاه مسئولان را متحول کنیم، افزود: اول باید بعضی‌ها را توجیه کنیم. روحانیون باید درب مساجد را باز بگذارند تا گردشگران بتوانند در جاده ها از سرویس بهداشتی استفاده کنند. آنها نباید فقط خطبه بخوانند و انتقاد کنند. ۸۷۰ مسجد و حدود ۴۸۰ بقاع متبرکه داریم که در مسیر گردشگران هستند. مساله من به عنوان وزیر گردشگری باز بودن در مسجد است. مردمی که می‌خواهند نماز بخوانند و از سرویس بهداشتی استفاده کنند نباید با در بسته مواجه شوند.  در گردشگری نیاز به یک تحول فکری داریم، ما زحمت می‌کشیم که چهار نفر گردشگرمان زیاد شود، بعد سرویس بهداشتی برایشان نداریم. گردشگران یک جا که می روند اخراج شان می کنند. در این دو سال اقدامات زیادی برای تحول فکری و زیرساخت و مشکلات قانونی انجام شده است. گردشگری در کشور ما باید تکانی بخورد و پایدار بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز