خبرگزاری کار ایران

ضرغامی:

تپه‌های تاریخی کنارصندل و قلعه کوچک در جنوب کرمان تعیین حریم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۰۷۳

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تپه‌های تاریخی کُنارصندل و قلعه کوچک در جیرفت واقع در جنوب کرمان تعیین حریم دقیق و فنس کشی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سید عزت الله ضرغامی عصر روز سه‌شنبه در بازدید از این تپه‌های تاریخی اظهارداشت: اعلام کردم که این موضوع برآورد اعتبار و فنس کشی با اولویت فازبندی شود تا حفاظت اولیه از منطقه صورت گیرد و بعد از مطالعه دقیق پژوهشی در مورد وضعیت تپه تاریخی اعتبارات برای کاوش های بعدی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: جیرفت و عنبرآباد به لحاظ میراث فرهنگی بسیار غنی هستند و جای کار زیاد و تلاش مضاعف دارد تا حداقل ماموریت های ما در این حوزه انجام گیرد.

ضرغامی اصافه کرد: نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی درخواست راه‌اندازی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی جنوب کرمان را به وزارت داده‌ و من هم موافقت کرده‌ام و به سرعت انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، تپه قلعه کوچک متعلق به دوران هزاره سوم قبل از میلاد است اما در دوران تاریخی(هخامنشیان و اشکانیان) و دوران اسلامی هم مورد استفاده و زندگی بوده است.

تپه کُنار صندل هم که قدیمی ترین خط در آن کشف شده متعلق به هزاره سوم و شروع شهرنشینی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به استان کرمان به جنوب کرمان هم سفر کرد. او در این سفر ضمن حضور در محل ساخت مجتمع تفریحی، علمی و فرهنگی بام بهشت در درب بشهت جیرفت از مراحل ساخت آن بازدید کرد.

ضرغامی سپس از مجتمع گردشگری آرمین دلفارد بازدید کرد و قول مساعدت برای راه‌اندازی مجدد آن را داد.

وی همچنین در این سفر از مجتمع گردشگری و سوارکاری جیرفت و موزه این شهر بازدید کرد.

ضرغامی همچنین در محل طرح در حال ساخت موزه بزرگ جیرفت هم حاضر شد و قول هایی برای تامین اعتبارات بیشتر برای تسریع در ساخت آن داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان هم از ٢ تپه باستانی کنارصندل و قلعه کوچک در جیرفت دیدن کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز