خبرگزاری کار ایران

در جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی؛

پیام وزیر میراث فرهنگی در قزوین قرائت شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۱۵۶

پیام سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی قرائت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، افتتاحیه دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان  در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد. 

حسین ساری مدیر کل وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ابتدای مراسم پیام عزت‌الله ضرغامی را در جشنواره برای حاضران قرائت کرد.

در این پیام آمده است: «معرفی و آموزش در کنار بررسی و شناسایی، مطالعه و پژوهش، مرمت و حفاظت و احیا و بهره‌برداری به عنوان رکن رکین مأموریت‌ معاونت میراث فرهنگی به شمار می‌رود. انتقال ارزش‌های فرهنگی مستور در آثار ملموس و عناصر ناملموس، اصلی‌ترین ثمره حفاظت از آثار فرهنگی تاریخی خواهد بود زیرا مادامی که این معانی به بطن جامعه منتقل نگردد، میراث فرهنگی به ایفای نقش مطلوب نپرداخته است.

شناخت میراث فرهنگی نیز خود بهترین راه‌حل برای محافظت از آن خواهد بود چرا که در صورت معرفی و آموزش صحیح، آحاد جامعه خود را دغدغه‌مند حفاظت و صیانت از آن می‌بینند و در ضمن اتصال و وابستگی به ریشه‌های هویتی خود، با تربیت متمتع از فرهنگ، مسیر صحیح ساخت فرهنگی جامعه طی خواهد شد، لذا میراث فرهنگی به عنوان مهم‌ترین عامل وفاق ملی می‌بایست در تمامی وجوه تصمیم‌گیری لحاظ شود. البته در دوره معاصر نسیان فرهنگی گریبان‌گیر جامعه شده و چاره‌ی این استیصال به یادآوردن و در پیش رو قرار دادن چهره‌ی پنهان‌مانده این سرزمین جهت خودآگاهی ملی است.

همچنین اگر به دنبال معرفی صحیح و واقعی ایران در جامعه جهانی باشیم، هیچ چیز به اندازه آثار تاریخی و فرهنگی که دلالت بر فرهنگ و تمدن ایران می‌کند، نمی‌تواند معرف خوبی برای این سرزمین باشد و می‌بایست ایران را با فرهنگ غنی و اسلامی‌‌اش، آن چنان که هست شناخته و شأن ایران به جا آورده شود که این مهم با ارائه پژوهش‌های حاصل از این تداوم تمدنی و موضوع میراث فرهنگی حاصل خواهد شد.

جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ای میراث فرهنگی که دومین دوره‌‌ی آن به میزبانی شهر تاریخی قزوین برگزار می‌گردد، بستر مناسبی برای ارتقای گفتمان میراث فرهنگی و افزایش سواد میراثی جامعه خواهد بود تا علاوه بر بعد سخت‌افزاری حفاظت، به بعد نرم‌افزاری آن پرداخته شود و در راستای همگانی‌سازی حفاظت از میراث فرهنگی، مردم بیش از پیش در امر حکمرانی دیده شوند. لذا با تقدیر و تشکر از همکاران معاونت میراث فرهنگی و همچنین استانداری قزوین جهت برگزاری این جشنواره وزین، امید که شاهد نتایج مطلوب آن در حفاظت و صیانت از مواریث فرهنگی ایران اسلامی باشیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز