خبرگزاری کار ایران

نیک‌بین در اخطار قانون اساسی:

تعداد زیاد بانک‌ها منجر به افزایش تورم در کشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۲۷۹

نماینده مردم کاشمر در مجلس با بیان اینکه در برنامه هفتم باید تنظیم‌گری نسبت به فعالیت بانک‌ها صورت گیرد، گفت: بانک‌هایی که اهل بنگاهداری، سفته‌بازی و کارهای اقتصادی هستند فقط در کشور تورم ایجاد می‌کنند لذا در برنامه هفتم باید نسبت به محدودسازی تعداد بانک‌ها اقدام کرد.

به گزارش ایلنا، جواد نیک بین در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهار‌‌شنبه، ۵ مهرماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل (۳) قانون اساسی با انتقاد از نحوه رسیدگی به برنامه هفتم توسعه در صحن علنی مجلس عنوان کرد: این شیوه رسیدگی به نوعی تصویب بارنامه است نه برنامه؛ گویا ما در اینجا قوانین دائمی تصویب می‌کنیم در حالی که باید نقشه راهی مختصر و مفید مصوب کنیم.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس ادامه داد: همچنین بانک‌های کشور باید طوری تنظیم‌گری شوند که تعداد آنها کمتر شود. مهمترین عامل رشد تورم در کشور همین بانک‌ها هستند، بانک‌هایی که اهل بنگاهداری، سفته‌بازی و کارهای اقتصادی هستند و بانکداری نمی‌کنند، تورم ایجاد می‌کنند لذا در احکام برنامه هفتم باید طوری تنظیم‌گری شود که سود بانکی تغییر کند و تعداد بانک‌ها کم شود.

وی بیان کرد: هرچقدر بانک‌ها کمتر شوند تورم در کشور کمتر می‌شود و تعداد زیاد بانک‌ها مشکلی از مشکل مردم حل نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در پاسخ به اخطار این نماینده با بیان اینکه این اظهارات به تذکر بیشتر شباهت داشت تا اخطار قانون اساسی، افزود: روز گذشته با حضور رئیس مجلس نسبت به این موضوع در صحن صحبت و این تصمیم اتخاذ شد که الحاقات به برنامه از دایره بررسی در صحن خارج و به کمیسیون تلفیق ارجاع شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر وقتی عنوان موضوع ساختار نظام بانکی است، موارد مطرح شده در صحن خارج از موضوع نبوده که به آن اخطار تعلق بگیرد. همچنین در زمینه تنظیم‌گری و محدود شدن بانک‌ها در ادامه این فصل بحث ربح مرکب، جریمه تأخیر و سایر موارد برای اصلاح نظام پولی و بانکی پیش‌بینی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز