خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

اگر کشوری نیاز به دستاوردهای ما داشته باشد، بعضی از تجهیزات پدافندی را صادر می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۶۰۴

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: زمانی دست نیاز به تجهیزات به کشورهای دیگر دراز می‌کردیم اما امروز اگر کشوری نیاز به دستاوردهای ما داشته باشند ما بعضی از تجهیزات پدافندی را صادر می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرسرتیپ صباحی‌فرد در نشست خبری به مناسبت روز پدافند هوایی گفت: به همه عزیزان، خبرنگاران و اصحاب رسانه در مقر پدافند نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. نام‌گذاری دهم شهریور به نام پدافند نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به دستور مقام معظم فرماندهی کل قوا را به همه همکارانم و خانواده‌های پر تلاش صبور پدافند نیروی هوایی تبریک می‌گویم.

وی افزود: زمانی که جنگ به ما تحمیل شد، نظام مقدس جمهوری اسلامی به تازگی شکل گرفته بود، در موضوع نیروهای مسلح و پدافند نیروهای هوایی تمام دستاوردهایی که وجود داشت مربوط به زمان قبل از انقلاب بود اما با توجه به اینکه مستشاران  نظامی را از کشور بیرون راندیم، روحیه جهادی، خوداتکایی و خود باوری را تقویت کردیم و با استفاده از تجهیزات محدود آن زمان تجهیزاتی را خودمان ایجاد کردیم و از آن تجهیزات برای نیروی پدافندی نیروی هوایی استفاده کردیم.

صباحی‌فرد تصریح کرد: تعبیر فرمانده کل قوا این بود که کشورها و دشمنان با توجه به اینکه تجهیزات ما محدود بود گشتند صدام و نیروی بعثی را مامور کردند تا حملاتی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ترتیب دهند اما با شکست مواجه شدند.

وی افزود: آیا تجهیزات در زمان جنگ جوابگو بود؟ خیر. حضرت آقا مامور کردند تا نیروی خلاق و مبتکر با روحیه جهادی و ایثارگونه و شهادت‌طلبی در نیروی پدافند هوایی در این رابطه تلاش کنند و این نیرو سختی‌های زیاد و مشقت فراوانی را به جان خرید تا تجهیزات پیشرفته تولید داخل ایجاد شد.

صباحی‌فرد افزود: هر عملیات هوایی که قرار است انجام شود باید زیر چتر پدافند هوایی صورت بگیرد و این اجتناب‌‌پذیر است. ارتش بعث ۹۰۰ هواپیما داشت انواع اقسام سلاح زمینی هواپیماهای به روز و پیشرفته را در اختیار داشت اما در جنگ شکست خورد. بنابراین هر نیرویی اگر بخواهد با نیروهای مسلح و نظام مقدس جمهوری اسلامی رو در رو شود، باید تاوان سنگینی پس بدهد

وی تصریح کرد: تجربه هشت سال دفاع مقدس به ما ثابت کرد باید به خود اتکا کرد و روی پای خود بایستیم. در سالروز تشکیل پدافند هوایی ارتش هستیم دگرگونی عجیبی در دستاوردهای این نیرو اتفاق افتاده است. تجهیزاتی که ما ساختیم با تجهیزات نیروی پدافند هوایی کشورهای قدرتمند برابری می‌کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: حرف زدن ما در دنیا درباره تجهیزات پدافندی یک واقعیت انکارناپذیر است و دشمنان ما نیز می‌دانند. به روزترین تجهیزات را در داخل کشور می‌سازیم و با ترکیبی از همکاری نیروی پدافند هوایی ارتش، وزارت دفاع و دانشگاه‌ها توانستیم به دستاوردهای بسیار زیادی در پدافند برسیم و هیچ وابستگی در دنیا به هیچ کشوری نداشته باشیم. زمانی دست نیاز به تجهیزات به کشورهای دیگر دراز می‌کردیم اما امروز اگر کشوری نیاز به دستاوردهای ما داشته باشند ما بعضی از تجهیزات پدافندی را صادر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برای دیدن، برای شناسایی و برای انهدام هواپیماها آن هم نه هواپیماهای نسل قدیم بلکه هواپیمایی نسل جدید که اعتقاد به رادارگریز بودن دارند، اما ما به آن اعتقاد نداریم، برای همه این‌ها تجهیزات بومی داریم. آن هم تجهیزاتی با تکنولوژی پیشرفته راداری که آن‌ها را رسانه‌ای کردیم.

صباحی‌فرد گفت: در حال حاضر روند پیشرفت نیروی پدافند هوایی متوقف شده است؟ هرگز. برنامه‌ریزی ما در نیروی پدافند  هوایی به شکلی است یک ساعت آینده ما با یک ساعت قبل فرق اساسی داشته باشد. نیروی پدافند هوایی دائم در حال رزمایش است همرزمان ما در جای جای کشور در حال نگهبانی از آسمان ما هستند و همواره آماده شلیک به قلب سیاه دشمنان هستند تا نگاه دیگری به آسمان ایران نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز